Vintern är här Brrrr....stackars Loppan :bigeyes:


Nu närmar sig kvällen å här sitter man å funderar vad man ska göra hoppa i jamasen å mysa eller hitta på nå annat.......jamasen låter ENORMT lockande kan jag säga ;) för har varit frusen å mått mer skit än bra idag :mad: irriterande så till den milda grad att jag blir arg.
Glömde nog säga de i dag när jag skrev att i dag var egentligen första riktigt kalla dagen här sen snön kom har blåst å så ett tag innan snön kom men i dag var de rent bitande kallt ute.

Idag kunde man se att de är kallt i allra första hand på min yngsta hund som bara är tillfälligt hos mig hon reagerar starkt när de blir kallt ute, för där hon var tidigare tog tjejen ut henne på långprommis när de var -22 grader, hmmm ursäkta mig men man behöver inte ha väldigt hög IQ för att förstå att en dvärg Pincher INTE TÅL SÅN KYLA.....dom kan gå ut å göra sitt sen in, öronen är lövtunna å dom har zipp, nada med päls så dom fryser väldigt lätt :mad: så då blir man arg när tjejen i fråga påstår att hon kan hundar å ändå tar med en sån hund på långprommis en sån gång :question: vart är de fel????? :question:

Numera så tål hon inte när de blåser de minsta å är -3 då skriker hon pga att öronen börjar göra ont å de som den hundälskare som jag är så smärtar de att se sån vanskötsel......sen så var hon bara skin å ben när jag fick henne hit man såg till å med vart chippet låg mellan skulderbladen då är de magert.....så åter igen vart är de fel????? :question:

Men idag är hon en underbart glad liten skit som gör allt för lite kel å mys med en å hon formligen ÄLSKAR mat kan jag säga hon slänger i sig allt hon får å försöker gärna stjäla dom andras mellan varven :D ser lite kul ut minst äter mest.......så slutet gott allting gott NÄSTAN för öronen kommer betyda lidande vid kyla livet ut för henne tyvärr :mad:

Nu har jag i alla fall fått diskat å vi har ätit så nu blir de soffan å tv resten av kvällen tills de är dags att lägga sig å snora in så att säga :tired: så ni får ha de så bra tills dess så dyker jag in med en nattblogg innan  jag ska sova för de måste jag ju göra kan inte hoppa över de ju :thumbup:

HA DE GOTT SÅ HÖRS VI SENARE ALLA BLOGGARE DÄR UTE
SEE YOU LATER ALLIGATOR


Kommentarer

Comment Back Graphic #5

Comment Back | Forward this Picture

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin
Mitt Liv Med Värk -

Vintern är här Brrrr....stackars Loppan :bigeyes:


Nu närmar sig kvällen å här sitter man å funderar vad man ska göra hoppa i jamasen å mysa eller hitta på nå annat.......jamasen låter ENORMT lockande kan jag säga ;) för har varit frusen å mått mer skit än bra idag :mad: irriterande så till den milda grad att jag blir arg.
Glömde nog säga de i dag när jag skrev att i dag var egentligen första riktigt kalla dagen här sen snön kom har blåst å så ett tag innan snön kom men i dag var de rent bitande kallt ute.

Idag kunde man se att de är kallt i allra första hand på min yngsta hund som bara är tillfälligt hos mig hon reagerar starkt när de blir kallt ute, för där hon var tidigare tog tjejen ut henne på långprommis när de var -22 grader, hmmm ursäkta mig men man behöver inte ha väldigt hög IQ för att förstå att en dvärg Pincher INTE TÅL SÅN KYLA.....dom kan gå ut å göra sitt sen in, öronen är lövtunna å dom har zipp, nada med päls så dom fryser väldigt lätt :mad: så då blir man arg när tjejen i fråga påstår att hon kan hundar å ändå tar med en sån hund på långprommis en sån gång :question: vart är de fel????? :question:

Numera så tål hon inte när de blåser de minsta å är -3 då skriker hon pga att öronen börjar göra ont å de som den hundälskare som jag är så smärtar de att se sån vanskötsel......sen så var hon bara skin å ben när jag fick henne hit man såg till å med vart chippet låg mellan skulderbladen då är de magert.....så åter igen vart är de fel????? :question:

Men idag är hon en underbart glad liten skit som gör allt för lite kel å mys med en å hon formligen ÄLSKAR mat kan jag säga hon slänger i sig allt hon får å försöker gärna stjäla dom andras mellan varven :D ser lite kul ut minst äter mest.......så slutet gott allting gott NÄSTAN för öronen kommer betyda lidande vid kyla livet ut för henne tyvärr :mad:

Nu har jag i alla fall fått diskat å vi har ätit så nu blir de soffan å tv resten av kvällen tills de är dags att lägga sig å snora in så att säga :tired: så ni får ha de så bra tills dess så dyker jag in med en nattblogg innan  jag ska sova för de måste jag ju göra kan inte hoppa över de ju :thumbup:

HA DE GOTT SÅ HÖRS VI SENARE ALLA BLOGGARE DÄR UTE
SEE YOU LATER ALLIGATOR


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: ELLEN NILSSON