En dag i medicinens tecken....:D

Så var de onsdag igen å min älskade medicinkväll bästa kvällen på veckan ;) då får jag njuta av att se olika program i medicinens tecken som kungliga lasarettet å trauma......jag tycker de är fasinerande att se hur långt sjukvården kommit å vad läkarna är kapabla att klara av i dagens läge, så jag är inte sadist eller nån som tycker om att se andra ha ont eller vara sjuka utan mer att jag är fasinerad över vad dom klarar av idag å hur dom lyckas fixa de mest svåra fall, för de är en gåta för mig :question: att man kan göra så himla mycke för nån som är sjuk, önskade bara att de funnits ett enkelt sätt attfixa nån som har cancer eller nån annan sjukdom som inte går att få bukt med då hade vi fått ha kvar min styvfar i livet i stället för att måsta begrava han i stället. ;(
≈♥≈♦≈♥≈
Idag har jag hunnit med en hel del :D har varit en dag i medicinens tecken kan man ju säga :)
Min gumma kom å väckte mig strax före åtta på morgonen för skulle klippa Pennys öron å klorna så hon var fin inför besöket hos veterinären :S inte för att hon tyckte att hon behövde vara de, hon tyckte inte ens att hon behövde fara till veterinären idag kan jag lova er.......:D även om vi var av annan åsikt å så hann jag dricka kaffe med min gumma oxå de tackar man aldrig nej till.
≈♥≈♦≈♥≈
Har ni tänkt på de att när man ska till veterinären med sina husdjur å då speciellt hundar ser man de på....allt går så bra ända tills man öppnar dörren in till kliniken då blir de antingen pallens tvärnit eller så startar allt skakande som om hunden hade parkinson å rejäl sådan, de är magiskt när man kommer dit dom blir en helt annan hund säger inte ett pip viftar inte ens på svansen inför människor som dom så glatt annars gör :bigeyes:
≈♥≈♦≈♥≈
Väl inne hos veterinären på undersökningsbordet så gör dom inte annat än försöker fly eller skakar så hela bordet låter........MEN så fort undersökningen är över så spritter de till i dom å dom hoppar, studsar, viftar på svansen å varenda tecken på parkinson är som bortblåst man skulle inte tro de var samma hund ens, om man inte visste bättre för att man fortfarande håller i andra ändan av kopplet ha ha ha lite komiskt måste jag medge ;p men de slutade med penicillin i 35 dagar 1 tablett 2ggr/dag å kortison salva till öronlappen 1-2ggr/dag i 1 vecka sen uppehåll 1 vecka å sen smörja 1 vecka till så nu håller vi tummarna att de ska bli bättre å att hon slipper ha nå mer problem ett långt tag framöver "peppar peppar ta i trä" :rolleyes:
≈♥≈♦≈♥≈
Före veterinären så kollade vi runt lite på affärer å alla deras julsaker, som jag tycker de är för tidigt för ännu men som inte dom tycker är för tidigt föt tydligen :S
Men sen körde vi min son till stan innan vi for till veterinären å efter de apoteket å hämtade ut lilla divan Pennys medicin........å den som sen säger att de är billigt att ha husdjur ljuger rejält, för besöket hos veterinären gick på 500:- å sen medicinen på de då för 450:- gisses säger jag bara dom vet då att ta betalt för de dom gör, lite väl maffiga priser måste jag säga men bara betala å klistra på ett leende om hunden ska få må bra :blush:
≈♥≈♦≈♥≈
Sen bar de av hem å hämta min stora RONDELL så hon skulle få följa med dom andra å skita för hon formligen ÄLSKAR att åka bil å eftersom jag inte äger nån egen bil så tar hon alla chanser hon kan få att få åka bil med gumman min, :D för så snabbt som hon hoppar in i bilen så snabb ser man henne aldrig annars å då är de ändå Greyhound i henne pappan till henne är de ;)
Sen hem å försöka fixa sig nåt att äta innan min efterlängtade medicin kväll börjar, för då blir de till att hoppa i jamasen, tända lite ljus å bara mysa ihop mig i soffan under filten med hundarna runt mig sovandes å njuta av stillheten å bra tv....kan de bli bättre en onsdag tror inte de ;P
≈♥≈♦≈♥≈
Men med min otroliga TUR som jag förföljs av INT ALLS så bara för att jag steg upp så tidigt så smäller jag väl av å :tired: i soffan med hundarna å vaknar när medicinkväll är slut :blush: skulle ju verkligen vara höjden av de hela....då skulle jag bli :mad: arg för ser fram emot den kvällen varje vecka, de är i alla fall nåt att se fram emot istället för att måsta se fram emot all jävla värk man ska ha på dagarna :S så de blev ju trots allt en relativt bra dag förutom att Penny måste ha ont förståss, men utöver de har dagen varit jätte bra för har ju fått umgås jätte mycke med min gumma ;) å de slår allt annat, :love: så nu ska jag ta ut mina odjur å sen bädda ut min säng å slänga mig i jamasen å bara njuta av kvällen......å känner jag min gumma rätt vilket jag nog gör så har hon gjort exakt samma sak å hoppas oxå på att hon lyckas hålla sig vaken till trauma har varit ;P de kommer att viljornas kamp ikväll jag å gumman mot sömnens vilja ha ha ha :D
≈♥≈♦≈♥≈
Så om jag har tur kanske jag lyckas peta ihop en nattblogg senare innan sömnen sluter sig runt mig men om inte så får vi höras imorron alla där ute.
≈♥≈
HA DE GOTT ALLA HÖRS SENARE ELLER IMORRON
ALLT BEROR PÅ NÄR JOHN BLUND TITTAR FÖRBI
≈♥≈

≈♥≈
♥ SÅ TRÖTT BLIR MAN EFTER ETT BESÖK HOS VETERINÄREN ♥
≈♥≈
Hade hon kunnat hade de stått en skylt bredvid henne med texten
STÖR EJ SOVANDE DIVA BEHÖVER LUGN Å RO PGA
VETERINÄRSBESÖK

≈♥≈

Kommentarer

Comment Back Graphic #5

Comment Back | Forward this Picture

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin
Mitt Liv Med Värk -

En dag i medicinens tecken....:D

Så var de onsdag igen å min älskade medicinkväll bästa kvällen på veckan ;) då får jag njuta av att se olika program i medicinens tecken som kungliga lasarettet å trauma......jag tycker de är fasinerande att se hur långt sjukvården kommit å vad läkarna är kapabla att klara av i dagens läge, så jag är inte sadist eller nån som tycker om att se andra ha ont eller vara sjuka utan mer att jag är fasinerad över vad dom klarar av idag å hur dom lyckas fixa de mest svåra fall, för de är en gåta för mig :question: att man kan göra så himla mycke för nån som är sjuk, önskade bara att de funnits ett enkelt sätt attfixa nån som har cancer eller nån annan sjukdom som inte går att få bukt med då hade vi fått ha kvar min styvfar i livet i stället för att måsta begrava han i stället. ;(
≈♥≈♦≈♥≈
Idag har jag hunnit med en hel del :D har varit en dag i medicinens tecken kan man ju säga :)
Min gumma kom å väckte mig strax före åtta på morgonen för skulle klippa Pennys öron å klorna så hon var fin inför besöket hos veterinären :S inte för att hon tyckte att hon behövde vara de, hon tyckte inte ens att hon behövde fara till veterinären idag kan jag lova er.......:D även om vi var av annan åsikt å så hann jag dricka kaffe med min gumma oxå de tackar man aldrig nej till.
≈♥≈♦≈♥≈
Har ni tänkt på de att när man ska till veterinären med sina husdjur å då speciellt hundar ser man de på....allt går så bra ända tills man öppnar dörren in till kliniken då blir de antingen pallens tvärnit eller så startar allt skakande som om hunden hade parkinson å rejäl sådan, de är magiskt när man kommer dit dom blir en helt annan hund säger inte ett pip viftar inte ens på svansen inför människor som dom så glatt annars gör :bigeyes:
≈♥≈♦≈♥≈
Väl inne hos veterinären på undersökningsbordet så gör dom inte annat än försöker fly eller skakar så hela bordet låter........MEN så fort undersökningen är över så spritter de till i dom å dom hoppar, studsar, viftar på svansen å varenda tecken på parkinson är som bortblåst man skulle inte tro de var samma hund ens, om man inte visste bättre för att man fortfarande håller i andra ändan av kopplet ha ha ha lite komiskt måste jag medge ;p men de slutade med penicillin i 35 dagar 1 tablett 2ggr/dag å kortison salva till öronlappen 1-2ggr/dag i 1 vecka sen uppehåll 1 vecka å sen smörja 1 vecka till så nu håller vi tummarna att de ska bli bättre å att hon slipper ha nå mer problem ett långt tag framöver "peppar peppar ta i trä" :rolleyes:
≈♥≈♦≈♥≈
Före veterinären så kollade vi runt lite på affärer å alla deras julsaker, som jag tycker de är för tidigt för ännu men som inte dom tycker är för tidigt föt tydligen :S
Men sen körde vi min son till stan innan vi for till veterinären å efter de apoteket å hämtade ut lilla divan Pennys medicin........å den som sen säger att de är billigt att ha husdjur ljuger rejält, för besöket hos veterinären gick på 500:- å sen medicinen på de då för 450:- gisses säger jag bara dom vet då att ta betalt för de dom gör, lite väl maffiga priser måste jag säga men bara betala å klistra på ett leende om hunden ska få må bra :blush:
≈♥≈♦≈♥≈
Sen bar de av hem å hämta min stora RONDELL så hon skulle få följa med dom andra å skita för hon formligen ÄLSKAR att åka bil å eftersom jag inte äger nån egen bil så tar hon alla chanser hon kan få att få åka bil med gumman min, :D för så snabbt som hon hoppar in i bilen så snabb ser man henne aldrig annars å då är de ändå Greyhound i henne pappan till henne är de ;)
Sen hem å försöka fixa sig nåt att äta innan min efterlängtade medicin kväll börjar, för då blir de till att hoppa i jamasen, tända lite ljus å bara mysa ihop mig i soffan under filten med hundarna runt mig sovandes å njuta av stillheten å bra tv....kan de bli bättre en onsdag tror inte de ;P
≈♥≈♦≈♥≈
Men med min otroliga TUR som jag förföljs av INT ALLS så bara för att jag steg upp så tidigt så smäller jag väl av å :tired: i soffan med hundarna å vaknar när medicinkväll är slut :blush: skulle ju verkligen vara höjden av de hela....då skulle jag bli :mad: arg för ser fram emot den kvällen varje vecka, de är i alla fall nåt att se fram emot istället för att måsta se fram emot all jävla värk man ska ha på dagarna :S så de blev ju trots allt en relativt bra dag förutom att Penny måste ha ont förståss, men utöver de har dagen varit jätte bra för har ju fått umgås jätte mycke med min gumma ;) å de slår allt annat, :love: så nu ska jag ta ut mina odjur å sen bädda ut min säng å slänga mig i jamasen å bara njuta av kvällen......å känner jag min gumma rätt vilket jag nog gör så har hon gjort exakt samma sak å hoppas oxå på att hon lyckas hålla sig vaken till trauma har varit ;P de kommer att viljornas kamp ikväll jag å gumman mot sömnens vilja ha ha ha :D
≈♥≈♦≈♥≈
Så om jag har tur kanske jag lyckas peta ihop en nattblogg senare innan sömnen sluter sig runt mig men om inte så får vi höras imorron alla där ute.
≈♥≈
HA DE GOTT ALLA HÖRS SENARE ELLER IMORRON
ALLT BEROR PÅ NÄR JOHN BLUND TITTAR FÖRBI
≈♥≈

≈♥≈
♥ SÅ TRÖTT BLIR MAN EFTER ETT BESÖK HOS VETERINÄREN ♥
≈♥≈
Hade hon kunnat hade de stått en skylt bredvid henne med texten
STÖR EJ SOVANDE DIVA BEHÖVER LUGN Å RO PGA
VETERINÄRSBESÖK

≈♥≈

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: ELLEN NILSSON