Varför är de så svårt att förstå? :question:


♦~♥~♦~♥~♦
Ja så har julen dansat ut här å vardagen dansat in igen så ordningen är återställd kan man säga så gott de går visst har jag lite kvar men de får vara till en annan dag känner jag för att dansa ut julen igår tar ut sin rätt på mig idag istället så känner mig ungefär som han på bilden......:S inte för att de är nå nytt de är vad som alltid händer när jag gör nåt här hemma att jag ska få sota för skiten sen ;(
♦~♥~♦~♥~♦
Jag håller på att bli förkyld oxå känner jag så de gör ju då inte saken bättre alls för då vet jag ju vart jag får boka in mig.....på en sal på nån av medicinavdelningarna här i Skellefteå tyvärr så nu gäller de verkligen att lyssna på kroppen några dagar framåt å hoppas att de ska lugna ner sig UTAN att ställa till de för mig allt för mycke för vill inte ligga inne nu känner jag.
♦~♥~♦~♥~♦
Satt å tänkte på i min familj idag som inte vet vad empati är eller medkänsla för nån annan än sig själv tyvärr......han tycker jag ska inte känna efter så mycke å hur kan jag vara sjuk jag ser ju inte sjuk ut så då kan de ju inte vara så farligt, för alla har vi ju ont i huvudet mellan varven???
Ja visst har vi alla de men om jag bara hade en sån huvudvärk som den han pratar om så tro mig då skulle jag inte säga nåt alls utan le å vara glad å jobba arslet av mig.......:mad::mad:
De gör mig arg när nån som ALDRIG har sett mig dålig sitter å dikterar hur sjuk jag egentligen är de stör mig nåt fruktansvärt.
♦~♥~♦~♥~♦
Måste man se ut som man håller på att dö för att vissa ska förstå att man mår dåligt dygnet runt eller vad?????....Jag kräver inte att nån ska tycka synd om mig för anser inte att de är synd om mig MEN jag kräver ändå att andra somdenna familjemeddlem ska acceptera att så här är de å bättre än så här blir de inte helt enkelt å förstå att detta är min vardag 24-7 å den kommer så att förbli resten av mitt liv.......ACCEPTERA de å sluta klanka ner på mig för att jag inte kan jobba alla är inte perfekta inte ens HAN är de.
♦~♥~♦~♥~♦
Å varför ska jag gå å se ut som om jorden håller på att gå under för att jag är sjuk de är inte nån idé att hänga läpp över de utan måste göra så gott de går å göra de bästa av situationen helt enkelt å jag ler är glad för jag har mycke att vara glad över å leva för tex
♦~♥~♦~♥~♦
1. JAG LEVAR trots allt.
2. Jag kan klara mig själv än så länge.
3. Jag älskar dom mesta i min familj å lever för dom.
4. Jag kan le även fast jag har ont.
5. Jag har min son mitt allt.
6. Jag har underbara vänner som jag älskar.
7. Jag har en hel hög med hundar som ger mig kärlek å som jag älskar å lever för.
8. Jag älskar livet i sig trots min sjukdom å värk.
9. Jag är en possitiv människa som ser nåt bra i allt å alla.
10. Jag är för de mesta GLAD å LER
♦~♥~♦~♥~♦
Där är några av dom saker som jag älskar å lever för som gör mig till den jag är å allt man går igenom i livet formar en till den man är å kommer vara genom livet å jag anser inte att jag är en dålig människa på nåt sätt utan en possitiv å glad som försöker leva ett så normalt liv som möjligt, ända skillnaden är att jag INTE KAN jobba eller göra vissa saker som andra kan pga min sjukdom å värk, å att jag måste se upp för vissa saker för att inte utsätta mig för onödiga risker.
♦~♥~♦~♥~♦
Så varför ska de egentligen vara så konstigt att jag inte ser SJUK ut för att jag har sjukbidrag å inte kan jobba som alla andra för jag är som vem som helst annars ända skillnaden är just min VÄRK å SJUKDOM som jag måste dras med å tyvärr syns den inte på utsidan så vida jag inte väljer att visa den själv vilket jag helst inte gör förutom för några få som känner mig väl.......MEN jag skulle byta bort den på studs om de bara gick.
♦~♥~♦~♥~♦
Å GUMMAN min å HÄXAN är vänner just såna vänner som vet hur jag har de men som ändå står kvar där å stöttar å hjälper å som inte klankar ner på mig utan accepterar mig som jag är å för den jag är trots att dom själv går igenom ett helvete.....de är vad jag skulle vilja att denna familjemeddlem skulle göra oxå.....han skulle se å lära av dom, men kanske måste han se hur illa de blir när jag är liggande i kvider av smärta för att förstå de hela bättre??????.....men tycker inte de ska behövas.
TACK FÖR ATT NI FINNS DÄR GUMMAN MIN Å HÄXAN LOVA YA
♦~♥~♦~♥~♦
Nää nu har jag fått tömma systemet på lite mer tankar å skit som dyker upp mellan varven så nu ska jag ta mig lite mer kaffe å bara slänga mig i soffan ett tag för mår skit idag på ren svenska så blir att vila å ta de lugnt......straffen för igår :)
♦~♥~♦~♥~♦
Ha de gott alla så hörs vi sen med lite mer klotter å kladd å en liten nattblogg senare ikväll.
♦~♥~♦~♥~♦
VAR RÄDDA OM VARANDRA Å LEV LIVET FULLT UT SOM OM VARJE DAG VORE DEN SISTA
♦~♥~♦~♥~♦

Kommentarer

Comment Back Graphic #5

Comment Back | Forward this Picture

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin
Mitt Liv Med Värk -

Varför är de så svårt att förstå? :question:


♦~♥~♦~♥~♦
Ja så har julen dansat ut här å vardagen dansat in igen så ordningen är återställd kan man säga så gott de går visst har jag lite kvar men de får vara till en annan dag känner jag för att dansa ut julen igår tar ut sin rätt på mig idag istället så känner mig ungefär som han på bilden......:S inte för att de är nå nytt de är vad som alltid händer när jag gör nåt här hemma att jag ska få sota för skiten sen ;(
♦~♥~♦~♥~♦
Jag håller på att bli förkyld oxå känner jag så de gör ju då inte saken bättre alls för då vet jag ju vart jag får boka in mig.....på en sal på nån av medicinavdelningarna här i Skellefteå tyvärr så nu gäller de verkligen att lyssna på kroppen några dagar framåt å hoppas att de ska lugna ner sig UTAN att ställa till de för mig allt för mycke för vill inte ligga inne nu känner jag.
♦~♥~♦~♥~♦
Satt å tänkte på i min familj idag som inte vet vad empati är eller medkänsla för nån annan än sig själv tyvärr......han tycker jag ska inte känna efter så mycke å hur kan jag vara sjuk jag ser ju inte sjuk ut så då kan de ju inte vara så farligt, för alla har vi ju ont i huvudet mellan varven???
Ja visst har vi alla de men om jag bara hade en sån huvudvärk som den han pratar om så tro mig då skulle jag inte säga nåt alls utan le å vara glad å jobba arslet av mig.......:mad::mad:
De gör mig arg när nån som ALDRIG har sett mig dålig sitter å dikterar hur sjuk jag egentligen är de stör mig nåt fruktansvärt.
♦~♥~♦~♥~♦
Måste man se ut som man håller på att dö för att vissa ska förstå att man mår dåligt dygnet runt eller vad?????....Jag kräver inte att nån ska tycka synd om mig för anser inte att de är synd om mig MEN jag kräver ändå att andra somdenna familjemeddlem ska acceptera att så här är de å bättre än så här blir de inte helt enkelt å förstå att detta är min vardag 24-7 å den kommer så att förbli resten av mitt liv.......ACCEPTERA de å sluta klanka ner på mig för att jag inte kan jobba alla är inte perfekta inte ens HAN är de.
♦~♥~♦~♥~♦
Å varför ska jag gå å se ut som om jorden håller på att gå under för att jag är sjuk de är inte nån idé att hänga läpp över de utan måste göra så gott de går å göra de bästa av situationen helt enkelt å jag ler är glad för jag har mycke att vara glad över å leva för tex
♦~♥~♦~♥~♦
1. JAG LEVAR trots allt.
2. Jag kan klara mig själv än så länge.
3. Jag älskar dom mesta i min familj å lever för dom.
4. Jag kan le även fast jag har ont.
5. Jag har min son mitt allt.
6. Jag har underbara vänner som jag älskar.
7. Jag har en hel hög med hundar som ger mig kärlek å som jag älskar å lever för.
8. Jag älskar livet i sig trots min sjukdom å värk.
9. Jag är en possitiv människa som ser nåt bra i allt å alla.
10. Jag är för de mesta GLAD å LER
♦~♥~♦~♥~♦
Där är några av dom saker som jag älskar å lever för som gör mig till den jag är å allt man går igenom i livet formar en till den man är å kommer vara genom livet å jag anser inte att jag är en dålig människa på nåt sätt utan en possitiv å glad som försöker leva ett så normalt liv som möjligt, ända skillnaden är att jag INTE KAN jobba eller göra vissa saker som andra kan pga min sjukdom å värk, å att jag måste se upp för vissa saker för att inte utsätta mig för onödiga risker.
♦~♥~♦~♥~♦
Så varför ska de egentligen vara så konstigt att jag inte ser SJUK ut för att jag har sjukbidrag å inte kan jobba som alla andra för jag är som vem som helst annars ända skillnaden är just min VÄRK å SJUKDOM som jag måste dras med å tyvärr syns den inte på utsidan så vida jag inte väljer att visa den själv vilket jag helst inte gör förutom för några få som känner mig väl.......MEN jag skulle byta bort den på studs om de bara gick.
♦~♥~♦~♥~♦
Å GUMMAN min å HÄXAN är vänner just såna vänner som vet hur jag har de men som ändå står kvar där å stöttar å hjälper å som inte klankar ner på mig utan accepterar mig som jag är å för den jag är trots att dom själv går igenom ett helvete.....de är vad jag skulle vilja att denna familjemeddlem skulle göra oxå.....han skulle se å lära av dom, men kanske måste han se hur illa de blir när jag är liggande i kvider av smärta för att förstå de hela bättre??????.....men tycker inte de ska behövas.
TACK FÖR ATT NI FINNS DÄR GUMMAN MIN Å HÄXAN LOVA YA
♦~♥~♦~♥~♦
Nää nu har jag fått tömma systemet på lite mer tankar å skit som dyker upp mellan varven så nu ska jag ta mig lite mer kaffe å bara slänga mig i soffan ett tag för mår skit idag på ren svenska så blir att vila å ta de lugnt......straffen för igår :)
♦~♥~♦~♥~♦
Ha de gott alla så hörs vi sen med lite mer klotter å kladd å en liten nattblogg senare ikväll.
♦~♥~♦~♥~♦
VAR RÄDDA OM VARANDRA Å LEV LIVET FULLT UT SOM OM VARJE DAG VORE DEN SISTA
♦~♥~♦~♥~♦

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: ELLEN NILSSON