Livet å döden

Livet å döden hand i hand eller......???
 
Har inte skrivit här på en hel evighet känns de som minst sagt......men ha haft mycke med mig själv å med mycke runt mig å mina närmaste.
Jag förlorade min bästa väninna den 8/3 -13 å begravde henne den 6/4 -13 så livet har varit upp å ner nu under en längre tid.......men ska försöka mig på lite mer bloggande nu å en tid framöver, mn de blir inte dagligen utan när andan faller på så att säga.
 
Sen jag skrev sist har min son hunnit flytta hemifrån å min väninna gå bort å jag har hunnit bli sambo å ska förlova mig den 23/5 -13 så livet är ljusare än på väldigt länge känner jag trots allt tråkigt som hänt.
Sen så har jag varit på smärtkliniken i Umeå å blivit utredd å dom bad mig trappa ut 11 av mina värktabletter för att jag nog är immun mot dom vid de här laget..........vilket stämde bra för jag har redan trappat ut 8 av dom 11 å har blivit piggare, värken däremot är vad den varit varken bättre eller sämre så de känns super duper bra.
 
Har till å med börjat jobba som personlig assistent hos en nära å kär vän till mig som varit ett stort stöd för mig när sorgen efter min väninna var som värst så fanns hon vid min sida å vi hittade tillbaka till varandra igen.......å då bestämde vi att vi skulle prova att jag jobbade som assistent åt henne så nu har jag jobbat två veckor å de känns prima å funkar jätte bra.
 
Fick även veta att mitt sjukbidrag finns alltid kvar även om jag så jobbar 10 år så finns de kvar att falla tillbaka på eftersom jag omfattas av dom gamla reglerna när de kommer till just den biten.
visst dom betalar inte ut nåt om man jobbar så man tjänar över 44500kr före skatt på ett år men de faller tillbaka så fort man har jobbat klart å inte kan jobba nå mera.....men min förhoppning är att de ska fungera att jobba nu å jag ska slippa leva på svältlönen som man får som sjukpensionär för de är en svältlön.
 
så just nu ler livet mot mig trots allt tråkigt som hänt men de kommer de ett eget inlägg om lite längre fram när de känns bättre att skriva om de hela så nu var de bara en liten å kortare sammanfattning av vad som hänt i mitt liv sen jag sist skrev.
 
Nää nu ska här pysslas lite å sitta ute i de otroligt soliga sommarvädret som vi har fått så ha de gott alla så hörs vi senare.
 
Kramar på er all 
 


Kommentarer

Comment Back Graphic #5

Comment Back | Forward this Picture

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin
Mitt Liv Med Värk -

Livet å döden

Livet å döden hand i hand eller......???
 
Har inte skrivit här på en hel evighet känns de som minst sagt......men ha haft mycke med mig själv å med mycke runt mig å mina närmaste.
Jag förlorade min bästa väninna den 8/3 -13 å begravde henne den 6/4 -13 så livet har varit upp å ner nu under en längre tid.......men ska försöka mig på lite mer bloggande nu å en tid framöver, mn de blir inte dagligen utan när andan faller på så att säga.
 
Sen jag skrev sist har min son hunnit flytta hemifrån å min väninna gå bort å jag har hunnit bli sambo å ska förlova mig den 23/5 -13 så livet är ljusare än på väldigt länge känner jag trots allt tråkigt som hänt.
Sen så har jag varit på smärtkliniken i Umeå å blivit utredd å dom bad mig trappa ut 11 av mina värktabletter för att jag nog är immun mot dom vid de här laget..........vilket stämde bra för jag har redan trappat ut 8 av dom 11 å har blivit piggare, värken däremot är vad den varit varken bättre eller sämre så de känns super duper bra.
 
Har till å med börjat jobba som personlig assistent hos en nära å kär vän till mig som varit ett stort stöd för mig när sorgen efter min väninna var som värst så fanns hon vid min sida å vi hittade tillbaka till varandra igen.......å då bestämde vi att vi skulle prova att jag jobbade som assistent åt henne så nu har jag jobbat två veckor å de känns prima å funkar jätte bra.
 
Fick även veta att mitt sjukbidrag finns alltid kvar även om jag så jobbar 10 år så finns de kvar att falla tillbaka på eftersom jag omfattas av dom gamla reglerna när de kommer till just den biten.
visst dom betalar inte ut nåt om man jobbar så man tjänar över 44500kr före skatt på ett år men de faller tillbaka så fort man har jobbat klart å inte kan jobba nå mera.....men min förhoppning är att de ska fungera att jobba nu å jag ska slippa leva på svältlönen som man får som sjukpensionär för de är en svältlön.
 
så just nu ler livet mot mig trots allt tråkigt som hänt men de kommer de ett eget inlägg om lite längre fram när de känns bättre att skriva om de hela så nu var de bara en liten å kortare sammanfattning av vad som hänt i mitt liv sen jag sist skrev.
 
Nää nu ska här pysslas lite å sitta ute i de otroligt soliga sommarvädret som vi har fått så ha de gott alla så hörs vi senare.
 
Kramar på er all 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: ELLEN NILSSON