Livet är inte rättvist....!!!

Livet är inte rättvist.....!!!
Ja så är man hemma igen å den eviga väntan startar om igen....känns bara jobbigt att måsta vänta så mycke när man egentligen bara vill få svar på alla frågor på en gång å sen lösa de hela i en handvändning, trots att jag vet att allt inte löser sig så fort utan de kommer bli en tuff å hård kamp men viljan att vinna finns där även om allt sviktar mellan varven.
 
Fick komma hem i fredags....fick åka sambulansen smidigt å bra å trevlig personal på den oxå så de gör alltid en resa mycke trevligare å framför allt mycke lugnare.....men känns som om frågetecknen är ännu fler nu än när jag åkte ner å inte frågetecken på ett bra vis men ska nog gå de oxå.
 
Överläkaren som var in å rondade på fredag morron berättade att proverna från lungan biopsierna tar i alla fall en vecka att få svar på så de enda man kan göra är att vänta MEN då berättade hon oxå att dom vill ta biopsier på körtlarna som man har under nyckelbenen för de är nån aktivitet där som dom inte tyckte om.......vet inte varför jag ens blir förvånad kan ju vara de att de hela tiden dyker upp nåt nytt känns de som....så ska ner till veckan onsdag 13/11 kl.10.30 ska jag vara å göra en ny isotopröntgen å se om nåt förändrats sen jag för en månad sen gjorde förra....å sen blir de biopsi på körtlarna under nyckelbenen.
 
Nu är de bara hålla tummarna att de inte hänt nå mer på en månad å framför allt att de INTE lyser på nåt annat ställe för då skulle jag nog börja oroa mig lite mer än jag redan gör å de känns inte som nå våldsamt bra odds att dom hittar de i körtlarna....MEN jag ska ändå VINNA över skiten som jag har så är de bara de finns inte nå annat alternativ....jag vägrar acceptera nå annat alternativ.
 
Men en sak vet jag med säkerhet å de är att livet är allt annat än rättvist å den som säger nå annat har inte en aning om hur omvälvande å chockande de kan vara att få såna här besked å sen leva i ovissheten......de jag kallar INGEMANSLAND just nu för de är som om nån vänder upp å ner på allt man redan har skapat å planerat.....lite som om nån rycker undan mattan under ens fötter å man inte är beredd på de.
 
Läkaren sa att jag var STARK när hon pratade med mig för att jag inte bröt ihop.....????.....gisses sa jag till henne STARK är de absolut sista jag är just nu de ordet existerar inte just nu men däremot har jag en otroligt STARK VILJA att jag ska kämpa å vinna men dom två är väldigt vitt skilda saker som absolut inte ska blandas ihop med varandra anser jag.
 
Jag har däremot underbar familj, släkt å vänner runt mig som ger mig styrkan att orka trots all skit som hela tiden dyker upp för utan de stödet skulle man lätt falla platt ner på backen å inte orka ta sig upp igen....så de stödet är nåt man behöver.
 
Så kan bara ge all detta rådet att om nån i eran närmaste krets blir sjuk i CANCER eller annan svår sjukdom så ställ upp på dom hur ont de än gör i er själva för tro mig de gör mer ont i dom om ni inte gör de för dom är beroende av er en sån gång......å erat stöd kan vara skillnaden mellan att orka å ge upp en sån gång....de har jag lärt mig av detta.
 
Man märker en sån här gång vilka som är ens riktiga vänner å vilka som inte är de de lovar jag å visst jag klandrar ingen som inte klarar av de hela att stå bredvid å känna sig maktlös för de är maktlöshet man lätt känner av att bara kunna titta på men inte kunna göra nåt......men tro mig att bara ha er vid sin sida en sån gång gör att den som är sjuk hämtar kraften å orken att kämpa vidare lite till hur ont eller dåligt dom än mår.
 
De handlar inte om vad ni säger eller gör en sån gång ord är överflödiga i en sån här situation utan att bara ha en axel att gråta mot eller att ni lyssnar en sån gång räcker lååååååååångt.
 
Var rädda om varandra å ta till vara på varje sekund ni har med varandra för nästa dag kan allt vändas upp å ner i en handvändning....de jag kallar "livsvurpa" å tiden man förlorat går inte att få tillbaka så TA HAND OM VARANDRA.
 
Kram på er alla!
 
 

Kommentarer

Comment Back Graphic #5

Comment Back | Forward this Picture

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin
Mitt Liv Med Värk -

Livet är inte rättvist....!!!

Livet är inte rättvist.....!!!
Ja så är man hemma igen å den eviga väntan startar om igen....känns bara jobbigt att måsta vänta så mycke när man egentligen bara vill få svar på alla frågor på en gång å sen lösa de hela i en handvändning, trots att jag vet att allt inte löser sig så fort utan de kommer bli en tuff å hård kamp men viljan att vinna finns där även om allt sviktar mellan varven.
 
Fick komma hem i fredags....fick åka sambulansen smidigt å bra å trevlig personal på den oxå så de gör alltid en resa mycke trevligare å framför allt mycke lugnare.....men känns som om frågetecknen är ännu fler nu än när jag åkte ner å inte frågetecken på ett bra vis men ska nog gå de oxå.
 
Överläkaren som var in å rondade på fredag morron berättade att proverna från lungan biopsierna tar i alla fall en vecka att få svar på så de enda man kan göra är att vänta MEN då berättade hon oxå att dom vill ta biopsier på körtlarna som man har under nyckelbenen för de är nån aktivitet där som dom inte tyckte om.......vet inte varför jag ens blir förvånad kan ju vara de att de hela tiden dyker upp nåt nytt känns de som....så ska ner till veckan onsdag 13/11 kl.10.30 ska jag vara å göra en ny isotopröntgen å se om nåt förändrats sen jag för en månad sen gjorde förra....å sen blir de biopsi på körtlarna under nyckelbenen.
 
Nu är de bara hålla tummarna att de inte hänt nå mer på en månad å framför allt att de INTE lyser på nåt annat ställe för då skulle jag nog börja oroa mig lite mer än jag redan gör å de känns inte som nå våldsamt bra odds att dom hittar de i körtlarna....MEN jag ska ändå VINNA över skiten som jag har så är de bara de finns inte nå annat alternativ....jag vägrar acceptera nå annat alternativ.
 
Men en sak vet jag med säkerhet å de är att livet är allt annat än rättvist å den som säger nå annat har inte en aning om hur omvälvande å chockande de kan vara att få såna här besked å sen leva i ovissheten......de jag kallar INGEMANSLAND just nu för de är som om nån vänder upp å ner på allt man redan har skapat å planerat.....lite som om nån rycker undan mattan under ens fötter å man inte är beredd på de.
 
Läkaren sa att jag var STARK när hon pratade med mig för att jag inte bröt ihop.....????.....gisses sa jag till henne STARK är de absolut sista jag är just nu de ordet existerar inte just nu men däremot har jag en otroligt STARK VILJA att jag ska kämpa å vinna men dom två är väldigt vitt skilda saker som absolut inte ska blandas ihop med varandra anser jag.
 
Jag har däremot underbar familj, släkt å vänner runt mig som ger mig styrkan att orka trots all skit som hela tiden dyker upp för utan de stödet skulle man lätt falla platt ner på backen å inte orka ta sig upp igen....så de stödet är nåt man behöver.
 
Så kan bara ge all detta rådet att om nån i eran närmaste krets blir sjuk i CANCER eller annan svår sjukdom så ställ upp på dom hur ont de än gör i er själva för tro mig de gör mer ont i dom om ni inte gör de för dom är beroende av er en sån gång......å erat stöd kan vara skillnaden mellan att orka å ge upp en sån gång....de har jag lärt mig av detta.
 
Man märker en sån här gång vilka som är ens riktiga vänner å vilka som inte är de de lovar jag å visst jag klandrar ingen som inte klarar av de hela att stå bredvid å känna sig maktlös för de är maktlöshet man lätt känner av att bara kunna titta på men inte kunna göra nåt......men tro mig att bara ha er vid sin sida en sån gång gör att den som är sjuk hämtar kraften å orken att kämpa vidare lite till hur ont eller dåligt dom än mår.
 
De handlar inte om vad ni säger eller gör en sån gång ord är överflödiga i en sån här situation utan att bara ha en axel att gråta mot eller att ni lyssnar en sån gång räcker lååååååååångt.
 
Var rädda om varandra å ta till vara på varje sekund ni har med varandra för nästa dag kan allt vändas upp å ner i en handvändning....de jag kallar "livsvurpa" å tiden man förlorat går inte att få tillbaka så TA HAND OM VARANDRA.
 
Kram på er alla!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: ELLEN NILSSON