Mamma älskade mamma :love:

Så var de torsdag å de stora peppdagen som jag brukar kalla den ;) för varje torsdag å då menar jag varje torsdag brukar min mamma ringa mig när hon helghandlat å packat upp alla varor.
De första hon säger när man svarar är "PEPPING TACK" å då vet jag att de är dax för henne att städa inför de stundande helgen ;p så då peppar jag allt jag kan så hon får de fint hemma.

De som hör till saken är att när min mamma blev änka för 2,5 år sedan så drog hon ner på arbetstiden så hon jobbar inte full tid nå mera utan är ledig varje fredag för att få lite vila för hon är dock 60+ å behöver den vilan väldigt väl, hon har jobbat inom samma jobb dom sista tror de är 15-20 år nu å har en rejäl arbetsskada i axlarna å händerna pga monotont arbete vid en symaskin.
Hon syr selar som används inom sjukvården för att lyfta patienter med å kuddar som används inom sjukgymnastiken så tyvärr har axlar å händer tagit skada genom dom åren ;( så vet hon lider av väldigt mycke värk pga de har sett de på henne oxå.

Så här ser min älskade lilla mamma ut!

♥  ♥ 

Bild från vänster är nyåret 2008 året min styvfar dött å bild till höger är från i somras när vi varit iväg på middag i Harads hos mammas systrar mina mostrar :love:
:love: ÄLSKADE MAMMA MIN KLIPPA I LIVET :love:

Sen mamma blev änka har jag sett till att åka upp under minst en vecka varje jul å minst 3-4 veckor under hennes semester för att hon ska ha sällskap......plus att jag tycker om att vara kring min mamma för med henne kan jag prata om exakt vad som helst å hon lyssnar å förstår.
Sen vet jag att min mamma är super glad över att jag har min GUMMA här nere för hon känner sig lugn när hon vet att de finns nån som ser efter mig å meddelar henne om de skulle hända mig nåt som att jag skulle bli sjuk igen eller så........ni kan klicka på namnet GUMMA så kommer ni till hennes blogg å kan kika in där hon är världens underbaraste vän man någonsin kan ha.

Så jag å min mamma har ett väldigt starkt band pratar med mamma så gott som varje dag å ibland flera gånger om dan...:love:...de är nog ända nackdelen med att bo här nere att man känner sig långt bort från henne å saknaden knackar på mellan varven.

Däremot så är sjukvården för mig mycke mycke bättre här nere än den var där uppe så de är ett stort plus för mig som är beroende av den väldigt mycke när jag blir dålig kan min son hälsa på varje dag om han vill när jag finns i samma stad som han, för när vi bodde i Jokkmokk så var de Gällivare som man vart tvungen att åka till å då kunde han inte hälsa på lika ofta så de är en bra sak oxå med att bo här nere förutom att jag trivs otroligt bra här nere.

Nää nu har jag berättat lite om min älskade mamma som jag älskar så mycke så :love: så nu ska jag plocka lite här hemma men dyker upp igen sen innan jag ska sova med en liten nattblogg ;)

♥ TILL MAMMA & MIN GUMMA TACK FÖR ATT NI FINNS ♥
♥ ÄLSKAR ER AV HELA MITT HJÄRTA ♥



♥ HA DE GOTT VAR RÄDDA OM VARANDRA ♥
♥ LOVE YA ALL ♥

Kommentarer

Comment Back Graphic #5

Comment Back | Forward this Picture

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin
Mitt Liv Med Värk -

Mamma älskade mamma :love:

Så var de torsdag å de stora peppdagen som jag brukar kalla den ;) för varje torsdag å då menar jag varje torsdag brukar min mamma ringa mig när hon helghandlat å packat upp alla varor.
De första hon säger när man svarar är "PEPPING TACK" å då vet jag att de är dax för henne att städa inför de stundande helgen ;p så då peppar jag allt jag kan så hon får de fint hemma.

De som hör till saken är att när min mamma blev änka för 2,5 år sedan så drog hon ner på arbetstiden så hon jobbar inte full tid nå mera utan är ledig varje fredag för att få lite vila för hon är dock 60+ å behöver den vilan väldigt väl, hon har jobbat inom samma jobb dom sista tror de är 15-20 år nu å har en rejäl arbetsskada i axlarna å händerna pga monotont arbete vid en symaskin.
Hon syr selar som används inom sjukvården för att lyfta patienter med å kuddar som används inom sjukgymnastiken så tyvärr har axlar å händer tagit skada genom dom åren ;( så vet hon lider av väldigt mycke värk pga de har sett de på henne oxå.

Så här ser min älskade lilla mamma ut!

♥  ♥ 

Bild från vänster är nyåret 2008 året min styvfar dött å bild till höger är från i somras när vi varit iväg på middag i Harads hos mammas systrar mina mostrar :love:
:love: ÄLSKADE MAMMA MIN KLIPPA I LIVET :love:

Sen mamma blev änka har jag sett till att åka upp under minst en vecka varje jul å minst 3-4 veckor under hennes semester för att hon ska ha sällskap......plus att jag tycker om att vara kring min mamma för med henne kan jag prata om exakt vad som helst å hon lyssnar å förstår.
Sen vet jag att min mamma är super glad över att jag har min GUMMA här nere för hon känner sig lugn när hon vet att de finns nån som ser efter mig å meddelar henne om de skulle hända mig nåt som att jag skulle bli sjuk igen eller så........ni kan klicka på namnet GUMMA så kommer ni till hennes blogg å kan kika in där hon är världens underbaraste vän man någonsin kan ha.

Så jag å min mamma har ett väldigt starkt band pratar med mamma så gott som varje dag å ibland flera gånger om dan...:love:...de är nog ända nackdelen med att bo här nere att man känner sig långt bort från henne å saknaden knackar på mellan varven.

Däremot så är sjukvården för mig mycke mycke bättre här nere än den var där uppe så de är ett stort plus för mig som är beroende av den väldigt mycke när jag blir dålig kan min son hälsa på varje dag om han vill när jag finns i samma stad som han, för när vi bodde i Jokkmokk så var de Gällivare som man vart tvungen att åka till å då kunde han inte hälsa på lika ofta så de är en bra sak oxå med att bo här nere förutom att jag trivs otroligt bra här nere.

Nää nu har jag berättat lite om min älskade mamma som jag älskar så mycke så :love: så nu ska jag plocka lite här hemma men dyker upp igen sen innan jag ska sova med en liten nattblogg ;)

♥ TILL MAMMA & MIN GUMMA TACK FÖR ATT NI FINNS ♥
♥ ÄLSKAR ER AV HELA MITT HJÄRTA ♥



♥ HA DE GOTT VAR RÄDDA OM VARANDRA ♥
♥ LOVE YA ALL ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: ELLEN NILSSON