Ja se de snöar ja se de snöar......;p


Snön faller vit på taken endast tomten är naken....:S nää inte riktigt så är de väl MEN man börjar undra när affärerna börjar sätta fram julsaker REDAN....är de bara jag som tycker de är tidigt att ta fram de i butikerna???
Visst jag älskar att adventspynta mitt hem men innan första advent är man ju spyless allt vad jul å julsaker heter känns de som de blir bara tidigare å tidigare för varje år i butikerna.
Förut såg man fram emot skyltsöndagen när man fick titta i skyltfönster å kolla på pynt å julsaker i affärerna men nu kommer man ju vara less de långt innan dess :(
~♦~♥~♦~
Allt verkar numera bara handla om att tjäna så mycke pengar som möjligt på så lång tid som möjligt för varför annars sätta ut de redan nu...jag å min gumma var på rusta å skaffade mattan till deras tv-rum å då höll dom på att hänga upp allt tingeltangel i affärerna å de kändes så fel bara, de känns som om snart börjar dom väl hänga ut de redan efter midsommar för att vara på den säkra sidan att tjäna så mycke som möjligt de är SJUKT tycker jag eller är de bara jag som känner så???



Förut längtade man tills julsakerna kom upp i affärerna så man kunde gå å titta runt å bara njuta av alla vackra sakerna jag älskar att gå med min gumma å titta på olika vackra julgransprydnader som finns å belysningar å ljusstakar allt glitter i olika färger å varianter men på nåt sätt är de inte lika kul nå mera när man sätter fram de så här tidigt ;(
~♦~♥~♦~
Här i Skellefteå har vi haft nåt som hette TOMTELAND på Blomsterlandet men förra året när dom bytte ställe så fanns de inte plats för de nå mera, så besvikelsen var total för både mig å min gumma men även för så otroligt många fler å för barnen, för de lyste bara i ögonen på alla barn när dom gick där å tittade på alla julpynt å alla tomtar för de var underbart vackert, de finns inte ord som beskriver hur fint dom hade gjort de de måste ses för att förstå vidden av de hela.
Jag längtade till dom slog upp dörrarna till de kära TOMTELANDET de var en tradition som jag å min gumma hade att gå där å titta runt..........så gissa om man blev snopen när man fick veta att de inte skulle bli så nå mera :question: varför ta bort nåt som underhöll så himla många år efter år??



Så jag måste säga de att jag tycker industrin kring julhandeln har spårat ur totalt när man hänger ut julsaker redan i början av oktober å stänger ner sånt som verkligen drog folk för de gjorde tomteland verkligen till å med min mormor var tvungen komma hit ner från Vuollerim för att få se tomteland med egna ögon (hon samlade på tomtar) så idag är jag så himla glad att hon hann se de innan hon gick bort för lyckan i hennes ögon var som ett litet barn på Julafton kan jag lova.
~♦~♥~♦~
Så julen idag är inte vad den en gång var nåmera å de är synd för idag innebär den bara stress, stress, stress å åter stress över att hinna köpa alla julklappar som ska kosta skjortan å stressen är överväldigande numera kring den tiden på året VARFÖR SKA DE BEHÖVA VARA SÅ??
Visst tro inte fel nu jag älskar att göra adventsfint å att göra skinkan för här kommer de inte in en färdig kokt utan den ska lagas till på mitt vis i ugnen som den alltid gjort, å de ska vara mycke lyktor å tingeltangel som många kallar de så man kan kura ihop sig i soffan med en varm kopp kaffe å tända ljus lite överallt å bara njuta av allt vackert så jag älskar å kommer alltid att älska den delen av julen så länge jag lever å att titta hur andra har dekorerat i sina fönster de är en mysig tid varm å inbjudande är de i dom flestas fönster, men hatar att de komersiella kring den har spårat ur.

SÅ DÄR HAR NI MIN SYNPUNKT PÅ DE HELA KRING JULEN Å TYCKER NI ANNARS SKRIV GÄRNA EN KOMMENTAR JAG LOVAR ATT PUBLICERA ALLAS SYNPUNKTER PÅ DETTA INLÄGG!

Kommentarer

Comment Back Graphic #5

Comment Back | Forward this Picture

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin
Mitt Liv Med Värk -

Ja se de snöar ja se de snöar......;p


Snön faller vit på taken endast tomten är naken....:S nää inte riktigt så är de väl MEN man börjar undra när affärerna börjar sätta fram julsaker REDAN....är de bara jag som tycker de är tidigt att ta fram de i butikerna???
Visst jag älskar att adventspynta mitt hem men innan första advent är man ju spyless allt vad jul å julsaker heter känns de som de blir bara tidigare å tidigare för varje år i butikerna.
Förut såg man fram emot skyltsöndagen när man fick titta i skyltfönster å kolla på pynt å julsaker i affärerna men nu kommer man ju vara less de långt innan dess :(
~♦~♥~♦~
Allt verkar numera bara handla om att tjäna så mycke pengar som möjligt på så lång tid som möjligt för varför annars sätta ut de redan nu...jag å min gumma var på rusta å skaffade mattan till deras tv-rum å då höll dom på att hänga upp allt tingeltangel i affärerna å de kändes så fel bara, de känns som om snart börjar dom väl hänga ut de redan efter midsommar för att vara på den säkra sidan att tjäna så mycke som möjligt de är SJUKT tycker jag eller är de bara jag som känner så???



Förut längtade man tills julsakerna kom upp i affärerna så man kunde gå å titta runt å bara njuta av alla vackra sakerna jag älskar att gå med min gumma å titta på olika vackra julgransprydnader som finns å belysningar å ljusstakar allt glitter i olika färger å varianter men på nåt sätt är de inte lika kul nå mera när man sätter fram de så här tidigt ;(
~♦~♥~♦~
Här i Skellefteå har vi haft nåt som hette TOMTELAND på Blomsterlandet men förra året när dom bytte ställe så fanns de inte plats för de nå mera, så besvikelsen var total för både mig å min gumma men även för så otroligt många fler å för barnen, för de lyste bara i ögonen på alla barn när dom gick där å tittade på alla julpynt å alla tomtar för de var underbart vackert, de finns inte ord som beskriver hur fint dom hade gjort de de måste ses för att förstå vidden av de hela.
Jag längtade till dom slog upp dörrarna till de kära TOMTELANDET de var en tradition som jag å min gumma hade att gå där å titta runt..........så gissa om man blev snopen när man fick veta att de inte skulle bli så nå mera :question: varför ta bort nåt som underhöll så himla många år efter år??



Så jag måste säga de att jag tycker industrin kring julhandeln har spårat ur totalt när man hänger ut julsaker redan i början av oktober å stänger ner sånt som verkligen drog folk för de gjorde tomteland verkligen till å med min mormor var tvungen komma hit ner från Vuollerim för att få se tomteland med egna ögon (hon samlade på tomtar) så idag är jag så himla glad att hon hann se de innan hon gick bort för lyckan i hennes ögon var som ett litet barn på Julafton kan jag lova.
~♦~♥~♦~
Så julen idag är inte vad den en gång var nåmera å de är synd för idag innebär den bara stress, stress, stress å åter stress över att hinna köpa alla julklappar som ska kosta skjortan å stressen är överväldigande numera kring den tiden på året VARFÖR SKA DE BEHÖVA VARA SÅ??
Visst tro inte fel nu jag älskar att göra adventsfint å att göra skinkan för här kommer de inte in en färdig kokt utan den ska lagas till på mitt vis i ugnen som den alltid gjort, å de ska vara mycke lyktor å tingeltangel som många kallar de så man kan kura ihop sig i soffan med en varm kopp kaffe å tända ljus lite överallt å bara njuta av allt vackert så jag älskar å kommer alltid att älska den delen av julen så länge jag lever å att titta hur andra har dekorerat i sina fönster de är en mysig tid varm å inbjudande är de i dom flestas fönster, men hatar att de komersiella kring den har spårat ur.

SÅ DÄR HAR NI MIN SYNPUNKT PÅ DE HELA KRING JULEN Å TYCKER NI ANNARS SKRIV GÄRNA EN KOMMENTAR JAG LOVAR ATT PUBLICERA ALLAS SYNPUNKTER PÅ DETTA INLÄGG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: ELLEN NILSSON