Livet de livet!!!

Ja nu var de ett tag sen jag skrev nåt men mycke har hänt sen sist mina nya mattor underbart, sonen kanske får jobb i 7 månader underbart MEN nu kommer vi till de roliga jag är super glad för han om han får de här jobbet men de är ute i ingemansland utanför Arjeplog å de gick upp för mig att jag kommer sakna han väldigt väldigt mycke om han får de jobbet.

Dom har en stuga reserverad för kocken där han får bo i fjälltrakterna å de är väl okey men min son älskar sin dator å sitt internet :-) hur ska han göra med de för de lär ju inte gå mycke pengar för han när han är borta för finns inte affärer eller nåt just där som de verkar som å han är positiv till jobbet en kul grej att göra samtidigt men vi måste lösa de med internet så han har nån sysselsättning i alla fall annars kommer han gå sig själv på nerverna ha ha ha.

Men de jag menade med att jag kommer sakna han är att jag är så van att ha han som hjälp å som sällskap att de blir väldigt tyst å tomt om han åker iväg dit upp så då får jag för första gången känna hur de känns att vara helt själv hemma, man kan säga att man får en försmak i hur de blir den dagen han flyttar till egen lägenhet för dit är de ju bara en tidsfråga innan han gör å de känns konstigt han var ju nyss liten å behövde mammas hjälp men nu är de tvärtom mamma behöver sin sons hjälp.........livet är verkligen lustigt å har sina vinklar å vrår på allt som händer å sker de måste jag medge.

Visst jag har alltid vetat att den dagen kommer när han lämnar hemmet men tyckt att de varit så länge dit så inte nån ide att fundera över de hela men nu är vi snart där å verkligen dags att börja fundera över de hela................visst jag har mina hundar som sällskap å de är min räddning annars kommer jag väl gå mina vänner på nerverna över att få deras sällskap ha ha ha jag kan rent se de framför mig :-)

Den dagen jag å Niklas flyttade in i den här lägenheten tog jag just den här pga dess storlek en tvåa för att jag visste att snart skulle han flytta å jag skulle kunna ha kvar den då utan problem för han har ju fått ta sovrummet å  jag sover på en bäddsoffa så samtidigt längtar jag efter ett riktigt sovrum å samtidigt fasar jag för tystnaden de kommer att betyda att bo här själv.

Men missförstå mig inte nu jag är super glad för hans skull å hoppas att han får jobbet eller nåt av dom andra jobben han sökt så han kan få råd att flytta hemifrån å starta sitt eget liv utan mamma så de är lugnt de är bara såna där funderingar som far genom huvudet då å då å speciellt nu när de är mer aktuellt.........nåja de får tiden utvisa.....men en sak vet jag å de är att han allra helst vill  vara kvar i Skellefteå å jobba här så han kan skaffa eget å samtidigt kunna umgås som han gör med sina vänner å familjen så man kan väl säga att på just detta inlägg så blir de FORTSÄTTNING FÖLJER...........;)

Sen pratade jag med min mamma i dag å vart lite orolig för hon har blivit på sprungen av hunden i dag å kan knappt gå på de ena benet så hon hoppar runt på kryckor nu hemma å de är såna här gånger jag käner mig hemsk som bor så långt bort från henne å inte kan vara där å hjälpa henne när hon verkligen behöver de, men jag antar att sånt är livet men de smärtar mig samtidigt.....så mamma krya på dig puss å kram saknar dig

Nå nu har jag i alla fall fått spy ut lite mer funderingar å tankar för denna gången ha de gött alla.

~~ :-) ~~ :love: ~~ :-) ~~


Kommentarer

Comment Back Graphic #5

Comment Back | Forward this Picture

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin
Mitt Liv Med Värk -

Livet de livet!!!

Ja nu var de ett tag sen jag skrev nåt men mycke har hänt sen sist mina nya mattor underbart, sonen kanske får jobb i 7 månader underbart MEN nu kommer vi till de roliga jag är super glad för han om han får de här jobbet men de är ute i ingemansland utanför Arjeplog å de gick upp för mig att jag kommer sakna han väldigt väldigt mycke om han får de jobbet.

Dom har en stuga reserverad för kocken där han får bo i fjälltrakterna å de är väl okey men min son älskar sin dator å sitt internet :-) hur ska han göra med de för de lär ju inte gå mycke pengar för han när han är borta för finns inte affärer eller nåt just där som de verkar som å han är positiv till jobbet en kul grej att göra samtidigt men vi måste lösa de med internet så han har nån sysselsättning i alla fall annars kommer han gå sig själv på nerverna ha ha ha.

Men de jag menade med att jag kommer sakna han är att jag är så van att ha han som hjälp å som sällskap att de blir väldigt tyst å tomt om han åker iväg dit upp så då får jag för första gången känna hur de känns att vara helt själv hemma, man kan säga att man får en försmak i hur de blir den dagen han flyttar till egen lägenhet för dit är de ju bara en tidsfråga innan han gör å de känns konstigt han var ju nyss liten å behövde mammas hjälp men nu är de tvärtom mamma behöver sin sons hjälp.........livet är verkligen lustigt å har sina vinklar å vrår på allt som händer å sker de måste jag medge.

Visst jag har alltid vetat att den dagen kommer när han lämnar hemmet men tyckt att de varit så länge dit så inte nån ide att fundera över de hela men nu är vi snart där å verkligen dags att börja fundera över de hela................visst jag har mina hundar som sällskap å de är min räddning annars kommer jag väl gå mina vänner på nerverna över att få deras sällskap ha ha ha jag kan rent se de framför mig :-)

Den dagen jag å Niklas flyttade in i den här lägenheten tog jag just den här pga dess storlek en tvåa för att jag visste att snart skulle han flytta å jag skulle kunna ha kvar den då utan problem för han har ju fått ta sovrummet å  jag sover på en bäddsoffa så samtidigt längtar jag efter ett riktigt sovrum å samtidigt fasar jag för tystnaden de kommer att betyda att bo här själv.

Men missförstå mig inte nu jag är super glad för hans skull å hoppas att han får jobbet eller nåt av dom andra jobben han sökt så han kan få råd att flytta hemifrån å starta sitt eget liv utan mamma så de är lugnt de är bara såna där funderingar som far genom huvudet då å då å speciellt nu när de är mer aktuellt.........nåja de får tiden utvisa.....men en sak vet jag å de är att han allra helst vill  vara kvar i Skellefteå å jobba här så han kan skaffa eget å samtidigt kunna umgås som han gör med sina vänner å familjen så man kan väl säga att på just detta inlägg så blir de FORTSÄTTNING FÖLJER...........;)

Sen pratade jag med min mamma i dag å vart lite orolig för hon har blivit på sprungen av hunden i dag å kan knappt gå på de ena benet så hon hoppar runt på kryckor nu hemma å de är såna här gånger jag käner mig hemsk som bor så långt bort från henne å inte kan vara där å hjälpa henne när hon verkligen behöver de, men jag antar att sånt är livet men de smärtar mig samtidigt.....så mamma krya på dig puss å kram saknar dig

Nå nu har jag i alla fall fått spy ut lite mer funderingar å tankar för denna gången ha de gött alla.

~~ :-) ~~ :love: ~~ :-) ~~


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: ELLEN NILSSON