Söndag den så kallade vilodagen....???

Man hör alltid folk säga att söndag är en vilodag man ska inte arbeta då å absolut inte spela kort eller svära de är strängerligen förbjudet då hädar man å då hamnar man hos han där nere :mad:
~~◊~~
Men låt oss då tänka till en stund på just den biten....för de första de är nog alltid varmt där nere så frysa behöver man inte tänka på, för de andra så får man svära hur mycke man vill utan att bli straffad för de, för de tredja så får man vara hur lat man vill utan att nån tycker att man inte hjälper till å blir sur på en, för de fjärde så får man ha sex med vem man vill när man vill å behöver inte vara gift för att få ha de....så min slutsats har blivit att jag nog väljer att komma till  han där nere då kan jag vara mig själv även i livet efter detta å jag får svära, behöver aldrig frysa å jag kan vara exakt så lat som jag vill för de är ändå inte nån som bryr sig i de ;p de kallar jag en bra deal.
~~◊~~
Måste väl erkänna att har aldrig varit speciellt mycke för att vara i kyrkan eller speciellt troende för har fått ta alldelens för mycke skit genom livet även innan jag blivit nog gammal för att kunna hitta på sattyg så att han är god han där uppe kan jag tvista med er om hur länge som helst utan problem den tvisten vinner jag med glans kan jag säga ;) för ska man se till vad man fått på sin lott i livet så tycker jag inte om han alls.....tycker inte att jag förtjänat ens hälfte av vad han gett mig så där är jag å han där uppe inte alls på samma våglängd å kommer aldrig att bli de heller :mad:
~~◊~~
Sen finns de så många andra aspekter med han som jag kan säga är någorlunda bra men när de kommer till just mig själv har jag inte nå gott att säga om han å kommer aldrig ah de heller.
Min mamma å mormor har alltid sagt att "MAN FÅR INTE MER ÄN VAD MAN ORKAR BÄRA I LIVET" då skulle jag vilja veta de hur jävla stark tror han att man är egentligen...mig veteligen är jag då inte nån atlet men de verkar han tro så han har nog blandat ihop mina papper med nån annans papper helt enkelt för listan min skulle bli lång om jag räknade upp allt han lastat på en genom åren å de skulle inte ens bli trevlig läsning för nån :S som inte känner mig, men ni ska få en liten lista ändå.
~~◊~~
LISTAN
1. Våldtäkt vid 11 års ålder.
2. Misshandel vid 17 års ålder av ett ex.
3. Äggledarinflammationer 15 st inom loppet av 2 år så till gränsen att jag kanske inte skulle kunna få några barn som vuxen.
4. Otrohet av ex.
5. Hjärnhinneinflammationer från -96 när första kom å de har blivit 7 st till dags datum för de kan jag drabbas av resten av mitt liv till den dagen jag dör pga ett litet jävla virus vid namn herpes å jaa ni läser rätt man kan få de i ryggmärgen oxå å då skapar de såna.
6. Kronisk svår huvudvärk som kräver medicin dagligen å morfin mellan varven bara för att hålla mig upprätt å allt pga hjärnhinneinflammationerna jag haft.
7. Psykisk misshandel under 3 års tid av ett numera ex.
8. Förlorade min styvfar i cancer för 2 år sen alldelens för tidigt fick han gå bort å han var som en far för mig å morfar till min son.
9. Missfall 3st innan jag äntligen fick min älskade son som idag är 20 år.
THE END
~~◊~~
Visst tänker nog endel nu hon har inte valt män speciellt bra genom livet verkar de som å de kan jag hålla med om har inte gjort dom bästa valen där men kan försvara mig med att till en start var allting väldigt bra i dom förhållandena de var senare in i dom som de bar iväg utför.
Missfallen kan jag väl säga att jag förlåtit han där uppe för efter att jag fick min son så de är inte de värsta direkt, utan då är den kroniska huvudvärken mer svår att förlåta idag för den måste jag vare sig jag vill eller inte leva med å där handlar de inte ens om val för kan inte göra nåt åt de å inte heller åt att jag kan få 10 st hjärnhinneinflammationer på 1 år om de sig vill illa eller 1 på 10 år de handlar bara om hur ofta herpes viruset vill komma fram å jävlas med mig så att säga.
För en sak har jag lärt mig genom åren med huvudvärken å de är att just herpes virus går inte att ta bort på nåt sätt går att bromsa de lite med droppmedicin när de väl bryter ut men man kan inte bli av med de helt.......:mad:
De mest vanliga är ju att vid förkylningar brukar få blåsor kring munnen å de är samma virus som de jag har bara de att jag aldrig någonsin i hela mitt liv haft en blåsa på munnen så visst de är jag tacksam för men tro mig alla jag skulle hellre ta en blåsa varje gång jag blir förkyld än en hjärnhinneinflammation de kan jag lova er kan till å med svära en ed på de.
Så ni som har blåsor kring munnen när ni är förkylda var GLAD åt de hela för då slipper ni i alla fall samma skit som de jag gått å går igenom. :bigeyes:
~~◊~~
Så därför väljer jag han där nere istället för han där uppe, valet var väldigt enkelt för nån som mig betänketid behövdes inte om vi säger de som så ;p
~~◊~~
SÅ NÄR ALLT KÄNNS SOM SKIT Å NI BER TILL HAN OM HJÄLP TÄNK DÅ PÅ ATT NI FÅR INTE MER ÄN NI ORKAR BÄRA PÅ Å HAN KOMMER DEFINITIVT TRO ATT NI ÄR ATLETER SÅ TÄNK ISTÄLLET SÅ HÄR DE FINNS ALLTID NÅN SOM HAR DE VÄRRE ÄN VAD JAG SJÄLV HAR DE SÅ LEV LIVET SOM OM VARJE DAG VORE ER SISTA DAG FORTSÄTT ATT DRÖMMA :love:
~~◊~~



Kommentarer

Comment Back Graphic #5

Comment Back | Forward this Picture

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin
Mitt Liv Med Värk -

Söndag den så kallade vilodagen....???

Man hör alltid folk säga att söndag är en vilodag man ska inte arbeta då å absolut inte spela kort eller svära de är strängerligen förbjudet då hädar man å då hamnar man hos han där nere :mad:
~~◊~~
Men låt oss då tänka till en stund på just den biten....för de första de är nog alltid varmt där nere så frysa behöver man inte tänka på, för de andra så får man svära hur mycke man vill utan att bli straffad för de, för de tredja så får man vara hur lat man vill utan att nån tycker att man inte hjälper till å blir sur på en, för de fjärde så får man ha sex med vem man vill när man vill å behöver inte vara gift för att få ha de....så min slutsats har blivit att jag nog väljer att komma till  han där nere då kan jag vara mig själv även i livet efter detta å jag får svära, behöver aldrig frysa å jag kan vara exakt så lat som jag vill för de är ändå inte nån som bryr sig i de ;p de kallar jag en bra deal.
~~◊~~
Måste väl erkänna att har aldrig varit speciellt mycke för att vara i kyrkan eller speciellt troende för har fått ta alldelens för mycke skit genom livet även innan jag blivit nog gammal för att kunna hitta på sattyg så att han är god han där uppe kan jag tvista med er om hur länge som helst utan problem den tvisten vinner jag med glans kan jag säga ;) för ska man se till vad man fått på sin lott i livet så tycker jag inte om han alls.....tycker inte att jag förtjänat ens hälfte av vad han gett mig så där är jag å han där uppe inte alls på samma våglängd å kommer aldrig att bli de heller :mad:
~~◊~~
Sen finns de så många andra aspekter med han som jag kan säga är någorlunda bra men när de kommer till just mig själv har jag inte nå gott att säga om han å kommer aldrig ah de heller.
Min mamma å mormor har alltid sagt att "MAN FÅR INTE MER ÄN VAD MAN ORKAR BÄRA I LIVET" då skulle jag vilja veta de hur jävla stark tror han att man är egentligen...mig veteligen är jag då inte nån atlet men de verkar han tro så han har nog blandat ihop mina papper med nån annans papper helt enkelt för listan min skulle bli lång om jag räknade upp allt han lastat på en genom åren å de skulle inte ens bli trevlig läsning för nån :S som inte känner mig, men ni ska få en liten lista ändå.
~~◊~~
LISTAN
1. Våldtäkt vid 11 års ålder.
2. Misshandel vid 17 års ålder av ett ex.
3. Äggledarinflammationer 15 st inom loppet av 2 år så till gränsen att jag kanske inte skulle kunna få några barn som vuxen.
4. Otrohet av ex.
5. Hjärnhinneinflammationer från -96 när första kom å de har blivit 7 st till dags datum för de kan jag drabbas av resten av mitt liv till den dagen jag dör pga ett litet jävla virus vid namn herpes å jaa ni läser rätt man kan få de i ryggmärgen oxå å då skapar de såna.
6. Kronisk svår huvudvärk som kräver medicin dagligen å morfin mellan varven bara för att hålla mig upprätt å allt pga hjärnhinneinflammationerna jag haft.
7. Psykisk misshandel under 3 års tid av ett numera ex.
8. Förlorade min styvfar i cancer för 2 år sen alldelens för tidigt fick han gå bort å han var som en far för mig å morfar till min son.
9. Missfall 3st innan jag äntligen fick min älskade son som idag är 20 år.
THE END
~~◊~~
Visst tänker nog endel nu hon har inte valt män speciellt bra genom livet verkar de som å de kan jag hålla med om har inte gjort dom bästa valen där men kan försvara mig med att till en start var allting väldigt bra i dom förhållandena de var senare in i dom som de bar iväg utför.
Missfallen kan jag väl säga att jag förlåtit han där uppe för efter att jag fick min son så de är inte de värsta direkt, utan då är den kroniska huvudvärken mer svår att förlåta idag för den måste jag vare sig jag vill eller inte leva med å där handlar de inte ens om val för kan inte göra nåt åt de å inte heller åt att jag kan få 10 st hjärnhinneinflammationer på 1 år om de sig vill illa eller 1 på 10 år de handlar bara om hur ofta herpes viruset vill komma fram å jävlas med mig så att säga.
För en sak har jag lärt mig genom åren med huvudvärken å de är att just herpes virus går inte att ta bort på nåt sätt går att bromsa de lite med droppmedicin när de väl bryter ut men man kan inte bli av med de helt.......:mad:
De mest vanliga är ju att vid förkylningar brukar få blåsor kring munnen å de är samma virus som de jag har bara de att jag aldrig någonsin i hela mitt liv haft en blåsa på munnen så visst de är jag tacksam för men tro mig alla jag skulle hellre ta en blåsa varje gång jag blir förkyld än en hjärnhinneinflammation de kan jag lova er kan till å med svära en ed på de.
Så ni som har blåsor kring munnen när ni är förkylda var GLAD åt de hela för då slipper ni i alla fall samma skit som de jag gått å går igenom. :bigeyes:
~~◊~~
Så därför väljer jag han där nere istället för han där uppe, valet var väldigt enkelt för nån som mig betänketid behövdes inte om vi säger de som så ;p
~~◊~~
SÅ NÄR ALLT KÄNNS SOM SKIT Å NI BER TILL HAN OM HJÄLP TÄNK DÅ PÅ ATT NI FÅR INTE MER ÄN NI ORKAR BÄRA PÅ Å HAN KOMMER DEFINITIVT TRO ATT NI ÄR ATLETER SÅ TÄNK ISTÄLLET SÅ HÄR DE FINNS ALLTID NÅN SOM HAR DE VÄRRE ÄN VAD JAG SJÄLV HAR DE SÅ LEV LIVET SOM OM VARJE DAG VORE ER SISTA DAG FORTSÄTT ATT DRÖMMA :love:
~~◊~~



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: ELLEN NILSSON