Strålande eller inte strålande???

Ja är de en strålande dag idag???
Vädermässigt är de en strålande solig
å varm dag....men vad innebär en strålande
dag för oss som lever med värk är vad jag funderar
över idag när vädret är underbart ute men min
skalle inte är underbar med mig ;(
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Detta kallar jag strålande vacker bild.

De som inte är strålande däremot är just
min värk för den är inte rolig alls idag har
sovit skit å ingenting inatt..:mad:..inge nytt för
visso men har kommit i en formsvacka kan
man säga där jag är hur pigg som helst när
jag egentligen skulle behöva sova ut rejält
för att orka med mig själv dagen efter men
så kul får man inte ha de tydligen :( vill bara
skrika rakt ut av ilska över sömnbristen min.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ljuvligt vackert en hel äng med tulpaner
tänk er de alla.

Jag sover på sin höd just nu 3 hela tim/natt
å då gäller de en bra natt å framemot middagstid
ungefär så dalar jag blir så trött så känns som
om ögonlocken väger bly, så då brukar jag ju
tänka "inte sova nu då får jag inte sova inatt"
men idag tog jag ett beslut å de var att när mina
ögonlock känns som om dom väger ett ton så
ska jag helt enkelt lägga mig ner å vila å rent
sova :tired: om de skulle bli så....för även om jag 
håller mig vaken till kvällen så innebär de inte sömn
nå mera så lika bra ta tillfället i akt å sova när
jag väl kan å kroppen vill sova.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tänk er att vakna till den här otroliga
utsikten varje dag JA TACK.

Så med andra ord hädanefter så tänker jag sova
när jag kan å vara vaken när huvudet säger att
jag inte får sova helt enkelt vare sig min dygnsrytm
totalt ballar ur eller inte för sömnen är värdefull för
mig för utan den skulle min skalle totalt slå ut hela
mitt sinne å min kropp å de kan jag inte tillåta.
Så om ni tycker att de dyker upp bloggar på de mest
konstiga tider på dygnet så vet ni nu varför de är
bara lilla jag som flippat ur på ren svenska...;P

Så nu känns de genast lite bättre när beslutet är taget, en sliten gammal sjukpensionär har äntligen tagit sitt förnuft till fånga å insett att sömn är för mig samma sak som näring är för andra, för med sömn så kommer orken tillbaka att klara av vardagens alla bestyr utan att känna de som om man håller på spriga in i väggen i 110km/h utan airbag som skyddar en å tar upp den varsta smällen.

;p ♥~~♥~~♥ :love: ♥~~♥~~♥ ;p

Kommentarer

Comment Back Graphic #5

Comment Back | Forward this Picture

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin
Mitt Liv Med Värk -

Strålande eller inte strålande???

Ja är de en strålande dag idag???
Vädermässigt är de en strålande solig
å varm dag....men vad innebär en strålande
dag för oss som lever med värk är vad jag funderar
över idag när vädret är underbart ute men min
skalle inte är underbar med mig ;(
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Detta kallar jag strålande vacker bild.

De som inte är strålande däremot är just
min värk för den är inte rolig alls idag har
sovit skit å ingenting inatt..:mad:..inge nytt för
visso men har kommit i en formsvacka kan
man säga där jag är hur pigg som helst när
jag egentligen skulle behöva sova ut rejält
för att orka med mig själv dagen efter men
så kul får man inte ha de tydligen :( vill bara
skrika rakt ut av ilska över sömnbristen min.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ljuvligt vackert en hel äng med tulpaner
tänk er de alla.

Jag sover på sin höd just nu 3 hela tim/natt
å då gäller de en bra natt å framemot middagstid
ungefär så dalar jag blir så trött så känns som
om ögonlocken väger bly, så då brukar jag ju
tänka "inte sova nu då får jag inte sova inatt"
men idag tog jag ett beslut å de var att när mina
ögonlock känns som om dom väger ett ton så
ska jag helt enkelt lägga mig ner å vila å rent
sova :tired: om de skulle bli så....för även om jag 
håller mig vaken till kvällen så innebär de inte sömn
nå mera så lika bra ta tillfället i akt å sova när
jag väl kan å kroppen vill sova.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tänk er att vakna till den här otroliga
utsikten varje dag JA TACK.

Så med andra ord hädanefter så tänker jag sova
när jag kan å vara vaken när huvudet säger att
jag inte får sova helt enkelt vare sig min dygnsrytm
totalt ballar ur eller inte för sömnen är värdefull för
mig för utan den skulle min skalle totalt slå ut hela
mitt sinne å min kropp å de kan jag inte tillåta.
Så om ni tycker att de dyker upp bloggar på de mest
konstiga tider på dygnet så vet ni nu varför de är
bara lilla jag som flippat ur på ren svenska...;P

Så nu känns de genast lite bättre när beslutet är taget, en sliten gammal sjukpensionär har äntligen tagit sitt förnuft till fånga å insett att sömn är för mig samma sak som näring är för andra, för med sömn så kommer orken tillbaka att klara av vardagens alla bestyr utan att känna de som om man håller på spriga in i väggen i 110km/h utan airbag som skyddar en å tar upp den varsta smällen.

;p ♥~~♥~~♥ :love: ♥~~♥~~♥ ;p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: ELLEN NILSSON