Hejsan nu är jag tillbaka igen :)

Måste börja med att säga FÖRLÅT FÖRLÅT FÖRLÅT för att jag inte skrivit nånting alls under julen å nyåret men har tyvärr inte haft nåt internet att koppla upp mig på hos min mamma så har inte kunnat göra de även om jag velat :( så de har varit tråkigt men ska försöka sammanfatta allt så gott jag kan.



Jag åkte upp till min mamma den 21/12 -10 och kom hem den 2/1 -11 på kvällen.

De var kaotiskt när jag skulle åka upp för pga de dåliga vädret var alla bussar försenade till max å jag hann räkna ut innan ens bussen kommit att jag inte skulle hinna med min anslutningsbuss i Luleå för var bara 20 minuters hål mellan bussarna å bussan fran Umeå var över 1 timme försenad :S så paniken satte fart väldigt fort för visste oxå att de var sista bussen dit upp å de skulle inte gå nån förrän dagen efter........å eftersom man inte får sitta inne i vänthallen med hundar så kunde jag ju inte sitta ute hela natten så hjärnan jobbade på högtryck för att försöka finna en lösning på  de problemet så fort som möjligt söka andra utvägar.

Men som tur var så kom bussvärdinnan upp till oss å berättade att antingen kunde dom hålla kvar bussen eller så skulle vi få taxi resten av vägen till våra destinationer så de lär ha kostat bussbolaget skjortan för bara mellan Luleå å Vuollerim gick de på 3000 kr så då kan ni ju tänka er var de skulle kosta upp till Kiruna för dit skulle många som åkte :)

Men kan inte neka till att de var jävligt skönt att få åka taxi den biten smidigt bra å fort gick de så fick man skjuts ända till dörren å de var inte fel när man reser med packning å 3 hundar ;)

Dagarna fram till Julafton ägnade jag å mamma åt att handla laga mat pyssla lite å bara ha de skoj å dagen före julafton kom min son upp även han fick taxi fram Luleå för bussen var över 1,5 timme sen så de har varit en DYR vecka för västerbottentrafiken........så vart en dyr jul för dom.
Men sen på julaftonen kom min lillebror hans tjej å min extra morfar dit å åt å myste med oss så vi hade en underbar jul med god mat trevligt sällskap å slappande på kvällen var så skönt :love:

Sen dagarna mellan jul å nyår var lugna å KALLA över -34 grader hade vi ute så ni ska veta att mina hundar pinkade å sket å rekordfart kan jag lova er så illa var de ha ha ha :D såg kul ut.
Vi var även upp till min lillebror i Jokkmokk en dag å hälsade på åt middag å fick se renen LUKAS som dom hade i garaget å som dom tog in en sväng såg kul ut å tro mig de kommer att komma upp bilder på han oxå i deras kök ;) men dom bilderna kommer först imorron måste lägga in dom först i datorn å de har jag inte hunnit med ännu men lovar er dom bilderna, de kommer även bilder på alla hundarna vi hade hos mamma över julen de var 7 st så tro mig de kan man kalla ett hundliv alltid ha ha ha men de gick lugnt till men vi radade upp alla å fotade dom när vi hade chansen.



Nyår däremot skulle vi spendera hos min storebror i alla fall middagen men sen var vi tvungna att åka hem för mammas hund är otroligt rädd för raketer så vi ville inte lämna han för länge ensam eftersom de knallar å små smäller hela tiden fram till tolvslaget så vi stannade över middagen sen åkte vi tillbaka hem till mamma igen.....vilket min storebror vart pisst över å vrång å sur, vilket jag lärt mig att han lätt blir å surar men då får han väl göra de inte mer med de helt enkelt.
Själv blir jag bara irriterad på han när han gör så för de är barnsligt att bete sig så å han måste nån gång kunna se de utifrån mammas synvinkel att hon inte vill lämna han för länge när han är så rädd som han är för smällare hennes hund......men tydligen kan han inte de verkar de som.

Men efter nyår hade vi en rejäl slappardag jag å mamma för jag skulle ju åka hem dagen efter de så vi passade på att njuta rejält av dagen i soffan framför tv:n de var underbart helt enkelt.

Så igår åkte jag å min son hem igen till vårat hem i Skellefteå å nu gick resan mycke smidigare måste jag säga för bussen var i tid å förstärkningsbussen mellan Luleå å Umeå kom in tidigt så vi slapp sitta ute å frysa nåt utan kunde kliva på nästan direkt vi kom dit så de var skönt.
Min gumma kom å hämtade oss på busstationen när vi kom hem å mycke måste jag säga men om att vara borta längre stunder "BORTA BRA MEN HEMMA BÄST" tycker jag :D

Idag däremot har jag hunnit vara på stan en sväng å kollat in rean å sen varit å handlat mat för mitt kylskåp ekade de i när vi kom hem ha ha ha så var ju tvungen att fylla på de lite så man kan äta igen.....å jag tycker när kylen börjar svara tillbaka pga att de är tomt är de hög tid att fylla de igen :bigeyes: eller vad tror ni?????

Men vill bara passa på att tacka kaffehörnan å annaform för vinsten av en personlig design till min blogg som jag vann medans jag var borta blev så himla glad så över den vinsten.

Sen vill jag även tacka Ingrid för julklappen jag vann i hennes kalender dom var underbart vackra örhängena som jag vann å rosetten å Hanna för dom vackra örhängena jag vann i hennes kalender dom var super vackra så dom har jag på mig nu, å till sist vill jag tacka Marabou för handuken jag vann i deras julkalender,  för alla dom hade kommit när jag var uppe hos mamma så de var som julafton när jag kom hem igen ;)

Nää ni nu ska jag fortsätta ta de lugnt ett tag igen å se lite tv för är totalt slut i skallen efter dagens alla turer men älskade varenda sekund av dagen på stan med min älskade GUMMA för dom stunderna betyder så mycke för mig.

Kanske dyker upp en nattblogg ikväll om orken finns där de återstår att se men ni får ha de gott tills dess å hoppas ni alla haft lika bra helg som jag haft ;)

♥ VAR RÄDDA OM VARANDRA FÖR ALLA ÄR VI VÄRDEFULLA ♥



Kommentarer

Comment Back Graphic #5

Comment Back | Forward this Picture

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin
Mitt Liv Med Värk -

Hejsan nu är jag tillbaka igen :)

Måste börja med att säga FÖRLÅT FÖRLÅT FÖRLÅT för att jag inte skrivit nånting alls under julen å nyåret men har tyvärr inte haft nåt internet att koppla upp mig på hos min mamma så har inte kunnat göra de även om jag velat :( så de har varit tråkigt men ska försöka sammanfatta allt så gott jag kan.



Jag åkte upp till min mamma den 21/12 -10 och kom hem den 2/1 -11 på kvällen.

De var kaotiskt när jag skulle åka upp för pga de dåliga vädret var alla bussar försenade till max å jag hann räkna ut innan ens bussen kommit att jag inte skulle hinna med min anslutningsbuss i Luleå för var bara 20 minuters hål mellan bussarna å bussan fran Umeå var över 1 timme försenad :S så paniken satte fart väldigt fort för visste oxå att de var sista bussen dit upp å de skulle inte gå nån förrän dagen efter........å eftersom man inte får sitta inne i vänthallen med hundar så kunde jag ju inte sitta ute hela natten så hjärnan jobbade på högtryck för att försöka finna en lösning på  de problemet så fort som möjligt söka andra utvägar.

Men som tur var så kom bussvärdinnan upp till oss å berättade att antingen kunde dom hålla kvar bussen eller så skulle vi få taxi resten av vägen till våra destinationer så de lär ha kostat bussbolaget skjortan för bara mellan Luleå å Vuollerim gick de på 3000 kr så då kan ni ju tänka er var de skulle kosta upp till Kiruna för dit skulle många som åkte :)

Men kan inte neka till att de var jävligt skönt att få åka taxi den biten smidigt bra å fort gick de så fick man skjuts ända till dörren å de var inte fel när man reser med packning å 3 hundar ;)

Dagarna fram till Julafton ägnade jag å mamma åt att handla laga mat pyssla lite å bara ha de skoj å dagen före julafton kom min son upp även han fick taxi fram Luleå för bussen var över 1,5 timme sen så de har varit en DYR vecka för västerbottentrafiken........så vart en dyr jul för dom.
Men sen på julaftonen kom min lillebror hans tjej å min extra morfar dit å åt å myste med oss så vi hade en underbar jul med god mat trevligt sällskap å slappande på kvällen var så skönt :love:

Sen dagarna mellan jul å nyår var lugna å KALLA över -34 grader hade vi ute så ni ska veta att mina hundar pinkade å sket å rekordfart kan jag lova er så illa var de ha ha ha :D såg kul ut.
Vi var även upp till min lillebror i Jokkmokk en dag å hälsade på åt middag å fick se renen LUKAS som dom hade i garaget å som dom tog in en sväng såg kul ut å tro mig de kommer att komma upp bilder på han oxå i deras kök ;) men dom bilderna kommer först imorron måste lägga in dom först i datorn å de har jag inte hunnit med ännu men lovar er dom bilderna, de kommer även bilder på alla hundarna vi hade hos mamma över julen de var 7 st så tro mig de kan man kalla ett hundliv alltid ha ha ha men de gick lugnt till men vi radade upp alla å fotade dom när vi hade chansen.



Nyår däremot skulle vi spendera hos min storebror i alla fall middagen men sen var vi tvungna att åka hem för mammas hund är otroligt rädd för raketer så vi ville inte lämna han för länge ensam eftersom de knallar å små smäller hela tiden fram till tolvslaget så vi stannade över middagen sen åkte vi tillbaka hem till mamma igen.....vilket min storebror vart pisst över å vrång å sur, vilket jag lärt mig att han lätt blir å surar men då får han väl göra de inte mer med de helt enkelt.
Själv blir jag bara irriterad på han när han gör så för de är barnsligt att bete sig så å han måste nån gång kunna se de utifrån mammas synvinkel att hon inte vill lämna han för länge när han är så rädd som han är för smällare hennes hund......men tydligen kan han inte de verkar de som.

Men efter nyår hade vi en rejäl slappardag jag å mamma för jag skulle ju åka hem dagen efter de så vi passade på att njuta rejält av dagen i soffan framför tv:n de var underbart helt enkelt.

Så igår åkte jag å min son hem igen till vårat hem i Skellefteå å nu gick resan mycke smidigare måste jag säga för bussen var i tid å förstärkningsbussen mellan Luleå å Umeå kom in tidigt så vi slapp sitta ute å frysa nåt utan kunde kliva på nästan direkt vi kom dit så de var skönt.
Min gumma kom å hämtade oss på busstationen när vi kom hem å mycke måste jag säga men om att vara borta längre stunder "BORTA BRA MEN HEMMA BÄST" tycker jag :D

Idag däremot har jag hunnit vara på stan en sväng å kollat in rean å sen varit å handlat mat för mitt kylskåp ekade de i när vi kom hem ha ha ha så var ju tvungen att fylla på de lite så man kan äta igen.....å jag tycker när kylen börjar svara tillbaka pga att de är tomt är de hög tid att fylla de igen :bigeyes: eller vad tror ni?????

Men vill bara passa på att tacka kaffehörnan å annaform för vinsten av en personlig design till min blogg som jag vann medans jag var borta blev så himla glad så över den vinsten.

Sen vill jag även tacka Ingrid för julklappen jag vann i hennes kalender dom var underbart vackra örhängena som jag vann å rosetten å Hanna för dom vackra örhängena jag vann i hennes kalender dom var super vackra så dom har jag på mig nu, å till sist vill jag tacka Marabou för handuken jag vann i deras julkalender,  för alla dom hade kommit när jag var uppe hos mamma så de var som julafton när jag kom hem igen ;)

Nää ni nu ska jag fortsätta ta de lugnt ett tag igen å se lite tv för är totalt slut i skallen efter dagens alla turer men älskade varenda sekund av dagen på stan med min älskade GUMMA för dom stunderna betyder så mycke för mig.

Kanske dyker upp en nattblogg ikväll om orken finns där de återstår att se men ni får ha de gott tills dess å hoppas ni alla haft lika bra helg som jag haft ;)

♥ VAR RÄDDA OM VARANDRA FÖR ALLA ÄR VI VÄRDEFULLA ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: ELLEN NILSSON