Ung å DUM som faan :blush:

De jag nu ska berätta om är från min tidiga ungdom innan jag fick barn var inte mer än max 18 år när detta inträffade.......ni vet de klassiska uttrycker "UNG Å DUM" de var jag helt klart då.

De hela började med att jag hade jobb jag jobbade inom långvården på den tiden å killen jag var tillsammans med jobbade oxå där, vi hade nästan alltid skift ihop men några dagar hade vi inte haft de så vi hade inte setts på ett tag....sen blev jag sjukskriven pga att jag fick ringorm, mina föräldrar hade rävfarm på den tiden så jag passade på att kela lite med rävungarna när man var förbi där, vilket jag inte skulle ha gjort för de var därifrån jag fick de :bigeyes: men med salva å tabletter så blir de snabbt bra om man har tur....:blush: vilket inte jag har som ni ju vet, utan istället så vart jag skinnflådd på halsen av salvan för att jag inte tålde den så blev sjukskriven i stället :mad:

Men tillbaka till saken...när jag satt hemma en kväll å funderarde vart min så kallade kille tagit vägen så kommer han in genom dörren klapp jävla full å då menar jag full som ett ägg :mad: de gjorde mig vansinnigt arg men bet ihop å gick fram till han å frågade vart han hade varit???? Jag var inte otrevlig utan bara frågade vänligt å snällt var han varit.....vilket jag idag kan ångra.
Skulle jag aldrig gjort då kom första smällen rakt i ansiktet ;( å med den första följde en rad smällar till jag kommer så väl ihåg att jag hann räkna till i alla fall 6-8 klockrena smällar i ansiktet med knytnäven......jag gick ner på knä av den sista smällen för de svartnade totalt för ögonen ;(

Men till saken hör oxå att jag aldrig varit nån som tar skit av andra på de sättet speciellt när jag inte gjort nåt för att förtjäna smällarna så rädslan man känner en sån gång byts snabbt å jag menar SNABBT till ILSKA så även för mig.....för när jag gick ner på knä trodde han tydligen att han däckat mig så han vände sig om å började gå ut ur min lilla lägenhet.
De dummaste han gjorde förutom att slå mig var nog att vända mig ryggen i de läget för den adrenalinkick jag fick var STOR, jag grep till i de första tillhygge jag kunde hitta å klappade till han med de i bakskallen så han föll som en fura ut genom dörren.......har nog aldrig någonsin stängt å låst en dörr så fort som jag gjorde den gången, för tro mig de gick på en sekund. :S

Men de var i de ögonblicket jag tittade ner på golvet å såg vad jag egentligen hade slagit han med å fick panik....för hade slagit han med en stekpanna å inte vilken stekpanna som helst utan gjutjärnspannan jag hade så förstod genast att jag lika gärna kunde ha slagit ihjäl han för smällen var så pass rejäl ska ni veta.......å visst de låter som en skämt film där man ser dom slå varandra med såna saker men tro mig de var inte ett skämt alls de var exakt vad som hände.

Jag ringde genast dom jag hyrde lägenheten av å bad karln kolla om han levde eller inte för så dum att jag gick ut dit igen var jag inte, så pass jävla mycke vett hade jag i alla fall innanför pannbenet.
Men han levde så jag kunde andas ut för ansåg inte att han var värd att skaka galler för helt enkelt även om de var självförsvar så visste jag inte om dom skulle se de som så :question:
Jag gick till polisen dagen efter å fotade mig så dom skulle ha bildbevis på de hela om de skulle bli nåt av de hela (RÄTTEGÅNG).......å han satt av tid sen oxå för misshandeln av mig å för dråp försök på en annan kille i Jokkmokk så tro mig då kändes allt genast mycke bättre å man kände sig säkrare när han var inlåst bakom galler.......Puh :rolleyes:

Men sen upptäckte jag att jag väntade barn med han å då kom ren å skär panik in i bilden igen för ville verkligen inte behöva ha nån form av koppling till han någonsin nå mera i framtiden, så efter mycke funderande å tänkande beslöt jag mig för att göra abort för att slippa ha kontakt med han nå mera, å så fick de bli oxå, visst jag vet att många är emot just aborter men tro mig när man sitter i en sån situation så väljer man vad som är bäst för ens egen säkerhet inte vad som är bäst för nån annans så är de bara.....men visst funderar man ibland hur ens liv skulle sett ut om man inte hade gjort den aborten men ångrar mig gör jag inte.

Så ta ett gott råd från en som levt mitt i de hela......OM den ni lever med kille/tjej dricker för mycke eller är handgriplig med er "LÄMNA DOM GENAST" tänk inte ens två gånger på de utan lämna dom OMG för de leder inte till nå gott i slutändan, tro mig jag vet har sett de för många gånger å upplevt de för att veta att har de hänt en gång så är de bara en tidsfråga innan de händer igen.

Läkaren som undersökte mig innan aborten ville jag skulle träffa en kurator innan aborten men jag bad han ta en grundlig titt på mitt ansikte å sen säga att de verkligen var nödvändigt??????
Tro mig mig jag fick förtur med stort F å dagen efter så låg jag på operationen för då fanns inte piller för de hela som de finns idag utan då var de operation som gällde.

Så nu har ni fått ytterligare en händelse från min ungdoms tid som inte är allt för trevlig men som har gjort mig till den jag är idag.....för den har stor del i hur jag har formats till den jag är, å den har även stor del till varför jag söker förhållanden där spriten INTE spelar en stor roll....för så fort spriten börjar väga över så lämnar jag förhållandet sån skit vill jag inte leva i nå mera.
Man har inte energi att slösa med på de viset för att leva i ett sånt förhållande drar enormt mycke energi från en å de är energi man kan lägga på annat i stället......plus att de är både fysiskt å psykiskt hårt att leva under såna förhållanden å med min sjukdom idag så tycker jag de finns bättre saker att lägga min tid på istället för sån skit.

HA DE GOTT ALLA NU Å SNÄLLA, SNÄLLA NI VAR RÄDDA OM VARANDRA NI LEVER BARA EN GÅNG FÖRSÖK I ALLA FALL ATT FÅ DE RÄTT FRÅN BÖRJAN SÅ SLIPPER NI ÅNGRA SAKER I EFTERHAND



Kommentarer

Comment Back Graphic #5

Comment Back | Forward this Picture

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin
Mitt Liv Med Värk -

Ung å DUM som faan :blush:

De jag nu ska berätta om är från min tidiga ungdom innan jag fick barn var inte mer än max 18 år när detta inträffade.......ni vet de klassiska uttrycker "UNG Å DUM" de var jag helt klart då.

De hela började med att jag hade jobb jag jobbade inom långvården på den tiden å killen jag var tillsammans med jobbade oxå där, vi hade nästan alltid skift ihop men några dagar hade vi inte haft de så vi hade inte setts på ett tag....sen blev jag sjukskriven pga att jag fick ringorm, mina föräldrar hade rävfarm på den tiden så jag passade på att kela lite med rävungarna när man var förbi där, vilket jag inte skulle ha gjort för de var därifrån jag fick de :bigeyes: men med salva å tabletter så blir de snabbt bra om man har tur....:blush: vilket inte jag har som ni ju vet, utan istället så vart jag skinnflådd på halsen av salvan för att jag inte tålde den så blev sjukskriven i stället :mad:

Men tillbaka till saken...när jag satt hemma en kväll å funderarde vart min så kallade kille tagit vägen så kommer han in genom dörren klapp jävla full å då menar jag full som ett ägg :mad: de gjorde mig vansinnigt arg men bet ihop å gick fram till han å frågade vart han hade varit???? Jag var inte otrevlig utan bara frågade vänligt å snällt var han varit.....vilket jag idag kan ångra.
Skulle jag aldrig gjort då kom första smällen rakt i ansiktet ;( å med den första följde en rad smällar till jag kommer så väl ihåg att jag hann räkna till i alla fall 6-8 klockrena smällar i ansiktet med knytnäven......jag gick ner på knä av den sista smällen för de svartnade totalt för ögonen ;(

Men till saken hör oxå att jag aldrig varit nån som tar skit av andra på de sättet speciellt när jag inte gjort nåt för att förtjäna smällarna så rädslan man känner en sån gång byts snabbt å jag menar SNABBT till ILSKA så även för mig.....för när jag gick ner på knä trodde han tydligen att han däckat mig så han vände sig om å började gå ut ur min lilla lägenhet.
De dummaste han gjorde förutom att slå mig var nog att vända mig ryggen i de läget för den adrenalinkick jag fick var STOR, jag grep till i de första tillhygge jag kunde hitta å klappade till han med de i bakskallen så han föll som en fura ut genom dörren.......har nog aldrig någonsin stängt å låst en dörr så fort som jag gjorde den gången, för tro mig de gick på en sekund. :S

Men de var i de ögonblicket jag tittade ner på golvet å såg vad jag egentligen hade slagit han med å fick panik....för hade slagit han med en stekpanna å inte vilken stekpanna som helst utan gjutjärnspannan jag hade så förstod genast att jag lika gärna kunde ha slagit ihjäl han för smällen var så pass rejäl ska ni veta.......å visst de låter som en skämt film där man ser dom slå varandra med såna saker men tro mig de var inte ett skämt alls de var exakt vad som hände.

Jag ringde genast dom jag hyrde lägenheten av å bad karln kolla om han levde eller inte för så dum att jag gick ut dit igen var jag inte, så pass jävla mycke vett hade jag i alla fall innanför pannbenet.
Men han levde så jag kunde andas ut för ansåg inte att han var värd att skaka galler för helt enkelt även om de var självförsvar så visste jag inte om dom skulle se de som så :question:
Jag gick till polisen dagen efter å fotade mig så dom skulle ha bildbevis på de hela om de skulle bli nåt av de hela (RÄTTEGÅNG).......å han satt av tid sen oxå för misshandeln av mig å för dråp försök på en annan kille i Jokkmokk så tro mig då kändes allt genast mycke bättre å man kände sig säkrare när han var inlåst bakom galler.......Puh :rolleyes:

Men sen upptäckte jag att jag väntade barn med han å då kom ren å skär panik in i bilden igen för ville verkligen inte behöva ha nån form av koppling till han någonsin nå mera i framtiden, så efter mycke funderande å tänkande beslöt jag mig för att göra abort för att slippa ha kontakt med han nå mera, å så fick de bli oxå, visst jag vet att många är emot just aborter men tro mig när man sitter i en sån situation så väljer man vad som är bäst för ens egen säkerhet inte vad som är bäst för nån annans så är de bara.....men visst funderar man ibland hur ens liv skulle sett ut om man inte hade gjort den aborten men ångrar mig gör jag inte.

Så ta ett gott råd från en som levt mitt i de hela......OM den ni lever med kille/tjej dricker för mycke eller är handgriplig med er "LÄMNA DOM GENAST" tänk inte ens två gånger på de utan lämna dom OMG för de leder inte till nå gott i slutändan, tro mig jag vet har sett de för många gånger å upplevt de för att veta att har de hänt en gång så är de bara en tidsfråga innan de händer igen.

Läkaren som undersökte mig innan aborten ville jag skulle träffa en kurator innan aborten men jag bad han ta en grundlig titt på mitt ansikte å sen säga att de verkligen var nödvändigt??????
Tro mig mig jag fick förtur med stort F å dagen efter så låg jag på operationen för då fanns inte piller för de hela som de finns idag utan då var de operation som gällde.

Så nu har ni fått ytterligare en händelse från min ungdoms tid som inte är allt för trevlig men som har gjort mig till den jag är idag.....för den har stor del i hur jag har formats till den jag är, å den har även stor del till varför jag söker förhållanden där spriten INTE spelar en stor roll....för så fort spriten börjar väga över så lämnar jag förhållandet sån skit vill jag inte leva i nå mera.
Man har inte energi att slösa med på de viset för att leva i ett sånt förhållande drar enormt mycke energi från en å de är energi man kan lägga på annat i stället......plus att de är både fysiskt å psykiskt hårt att leva under såna förhållanden å med min sjukdom idag så tycker jag de finns bättre saker att lägga min tid på istället för sån skit.

HA DE GOTT ALLA NU Å SNÄLLA, SNÄLLA NI VAR RÄDDA OM VARANDRA NI LEVER BARA EN GÅNG FÖRSÖK I ALLA FALL ATT FÅ DE RÄTT FRÅN BÖRJAN SÅ SLIPPER NI ÅNGRA SAKER I EFTERHAND



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: ELLEN NILSSON