Medicinkväll JIPPIE.... ;)

Så var de min efterlängtade Onsdag å medicinkväll på tv 4 fakta här jag älskar att se på fakta, är facinerad av vad läkarvården klarar av idag å hur de går till på andra sjukhus runt om i världen. De må vara en (sjuk) facination på många sätt å vis eftersom jag själv går hemma å är sjukpensionär :blush: men de har alltid varit nåt jag tycker om att se å även alla kriminalserier som bygger på verkligheten tycker jag om som 48 timmar, deckare i verkligheten, polis på plats å framför allt Dominic Dunns kriminalgåtor så de är ett intresse jag har i livet för när man lever med ständig värk så är dom små sakerna de som förgyller tillvaron när annat inte går att göra.
»»♦««
Idag har varit en rent jävulsk dag vaknade med en huvudvärk som gick utanpå allt annat kändes som om skallen skulle explodera milt uttryckt, sen gick de över till att bara värka i exakt halva huvudet bara höger halva gjorde ont från kindbenet ner till nacken......jag skulle kunna dra en exakt spikrak linje som en mittbena där ena sidan gör ont men inte den andra.
Så jag la mig ner å försökte vila bort den med en kylpåse som legat i frysen inlindad i en handduk som jag sen låg på med höger sida av skallen i hopp om att de skulle försvinna :mad: men försvinna var väl att be om för mycke men de lugnade i alla fall ner sig så pass mycke att jag till slut kunde sitta upprätt utan att jag ville spy så de går i alla fall framåt WOW :bigeyes: de är inte ofta man får uppleva de.
»»♦««
Så till slut bestämde jag mig för att nu var de så pass bra att jag kunde titta lite på tv å sen kände jag att en liten blogg måste jag ju kunna plita ner ändå för på nåt konstigt vänster så kopplar jag bort huvudvärken en stund när jag skriver......:question: för varför jag lyckas då men inte annars vet jag inte de bara blir så å då känns de riktigt bra.
»»♦««
Sen var jag å min son ut med hundarna en stund å de var riktigt skönt trots kylan så de var väl just den som gjorde att jag tyckte de var skönt att de vart kallt runt huvudet.
Sen har jag petat i mig lite hårdbröd med kaviar på för att få i mig lite salt för mat är inte att tänka på mår illa bara av tanken på mat såna här dagar....som turens är så har jag tabletter mot illamåendet som blir av värken......men får en till effekt av huvudvärken å de är att de formligen bor en myrstack i varje ben på mig så de gör de svårt att somna eller slappna av när jag lägger mig, men då kom jag på den ljusdblå idén att fråga läkaren min om de fanns nåt att ta mot just de såna gånger så kroppen får den vila den behöver å döm om min förvåning när de fanns de Sifrol 0,18 mg får jag ta då å inom en halvtimme så försvinner myrkrypningarna å man somnar :tired: gott.
Så är de nån som har dom problemen med kryp i benen på nätterna å får vandra mycke som jag fått göra i flera år så fråga eran husläkare om SIFROL för de funkar underbart bra.
»»♦««
Så nu fattas bara gumman min i soffan bredvid mig så hade kvällen varit fulländad för vi brukar försöka se medicinkväll tillsammans för hennes gubbe klarar inte av att se lite blod mohahaa veklingar är dom ju såna gånger ;) så då brukar hon komma hit så hon får se de med mig, men vet inte om hon dyker upp ikväll efter hennes migrän natt hon kan vara för slut å trött för de, men hon vet att hit är hon alltid välkommen så hon har nyckel att själv ta sig in hos mig så får se om hon kommer :)
»»♦««
Sen fick jag veta av min bonus dotter att nu var äntligen hennes bordervalp född idag födde tiken dom 4 hanar å 3 tikar så nu går hon i väntans tider på att få besked om hon får nån å sen väntan innan hon ska hämta han......jag håller tummarna för att hon får ta en av dom för hos henne har hundar de bra hon är duktig på att dressera dom å dom får mycke mycke motion så de är en border collies paradis att hamna där :thumbup:
Varför jag kallar henne bonus dotter är för att hon bodde mycke hos mig när jag bodde i Jokkmokk å hon är lite dottern jag aldrig behövde föda fram eller byta blöjor på utan fick henne helt vuxen tonåring så därför kallas hon bonus dotter......för älskar henne som om hon vore min egen.
»»♦««
Nää nu ska jag slänga mig framför tv:n å bara njuta av min medicinkväll med hundarna runt om mig ska bli så skönt så känner jag speciellt nu när huvudet lugnat ner sig så man kan se tv utan att gråta ;(
SÅ HA DE GOTT ALLA SÅ KOMMER DE KANSKE EN LITEN NATTBLOGG SENARE KRAM PÅ ER :love: ALLA :love:
»»♦««



Kommentarer

Comment Back Graphic #5

Comment Back | Forward this Picture

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin
Mitt Liv Med Värk -

Medicinkväll JIPPIE.... ;)

Så var de min efterlängtade Onsdag å medicinkväll på tv 4 fakta här jag älskar att se på fakta, är facinerad av vad läkarvården klarar av idag å hur de går till på andra sjukhus runt om i världen. De må vara en (sjuk) facination på många sätt å vis eftersom jag själv går hemma å är sjukpensionär :blush: men de har alltid varit nåt jag tycker om att se å även alla kriminalserier som bygger på verkligheten tycker jag om som 48 timmar, deckare i verkligheten, polis på plats å framför allt Dominic Dunns kriminalgåtor så de är ett intresse jag har i livet för när man lever med ständig värk så är dom små sakerna de som förgyller tillvaron när annat inte går att göra.
»»♦««
Idag har varit en rent jävulsk dag vaknade med en huvudvärk som gick utanpå allt annat kändes som om skallen skulle explodera milt uttryckt, sen gick de över till att bara värka i exakt halva huvudet bara höger halva gjorde ont från kindbenet ner till nacken......jag skulle kunna dra en exakt spikrak linje som en mittbena där ena sidan gör ont men inte den andra.
Så jag la mig ner å försökte vila bort den med en kylpåse som legat i frysen inlindad i en handduk som jag sen låg på med höger sida av skallen i hopp om att de skulle försvinna :mad: men försvinna var väl att be om för mycke men de lugnade i alla fall ner sig så pass mycke att jag till slut kunde sitta upprätt utan att jag ville spy så de går i alla fall framåt WOW :bigeyes: de är inte ofta man får uppleva de.
»»♦««
Så till slut bestämde jag mig för att nu var de så pass bra att jag kunde titta lite på tv å sen kände jag att en liten blogg måste jag ju kunna plita ner ändå för på nåt konstigt vänster så kopplar jag bort huvudvärken en stund när jag skriver......:question: för varför jag lyckas då men inte annars vet jag inte de bara blir så å då känns de riktigt bra.
»»♦««
Sen var jag å min son ut med hundarna en stund å de var riktigt skönt trots kylan så de var väl just den som gjorde att jag tyckte de var skönt att de vart kallt runt huvudet.
Sen har jag petat i mig lite hårdbröd med kaviar på för att få i mig lite salt för mat är inte att tänka på mår illa bara av tanken på mat såna här dagar....som turens är så har jag tabletter mot illamåendet som blir av värken......men får en till effekt av huvudvärken å de är att de formligen bor en myrstack i varje ben på mig så de gör de svårt att somna eller slappna av när jag lägger mig, men då kom jag på den ljusdblå idén att fråga läkaren min om de fanns nåt att ta mot just de såna gånger så kroppen får den vila den behöver å döm om min förvåning när de fanns de Sifrol 0,18 mg får jag ta då å inom en halvtimme så försvinner myrkrypningarna å man somnar :tired: gott.
Så är de nån som har dom problemen med kryp i benen på nätterna å får vandra mycke som jag fått göra i flera år så fråga eran husläkare om SIFROL för de funkar underbart bra.
»»♦««
Så nu fattas bara gumman min i soffan bredvid mig så hade kvällen varit fulländad för vi brukar försöka se medicinkväll tillsammans för hennes gubbe klarar inte av att se lite blod mohahaa veklingar är dom ju såna gånger ;) så då brukar hon komma hit så hon får se de med mig, men vet inte om hon dyker upp ikväll efter hennes migrän natt hon kan vara för slut å trött för de, men hon vet att hit är hon alltid välkommen så hon har nyckel att själv ta sig in hos mig så får se om hon kommer :)
»»♦««
Sen fick jag veta av min bonus dotter att nu var äntligen hennes bordervalp född idag födde tiken dom 4 hanar å 3 tikar så nu går hon i väntans tider på att få besked om hon får nån å sen väntan innan hon ska hämta han......jag håller tummarna för att hon får ta en av dom för hos henne har hundar de bra hon är duktig på att dressera dom å dom får mycke mycke motion så de är en border collies paradis att hamna där :thumbup:
Varför jag kallar henne bonus dotter är för att hon bodde mycke hos mig när jag bodde i Jokkmokk å hon är lite dottern jag aldrig behövde föda fram eller byta blöjor på utan fick henne helt vuxen tonåring så därför kallas hon bonus dotter......för älskar henne som om hon vore min egen.
»»♦««
Nää nu ska jag slänga mig framför tv:n å bara njuta av min medicinkväll med hundarna runt om mig ska bli så skönt så känner jag speciellt nu när huvudet lugnat ner sig så man kan se tv utan att gråta ;(
SÅ HA DE GOTT ALLA SÅ KOMMER DE KANSKE EN LITEN NATTBLOGG SENARE KRAM PÅ ER :love: ALLA :love:
»»♦««



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: ELLEN NILSSON