Min älskade ÄNGEL!



♥ Detta är min älskade ÄNGEL som betyder allt för mig. ♥

De hela startade för ungefär 10år sedan när jag bodde i Jokkmokk ännu å inte hade tänkt på att flytta ner i de läget, de började med att hjärtat mitt sökte kontakt med mig över nätet via vilda webben å lunarstorm å ville prata med nån som levde med värk dygnet runt för hon hade då just fått sin dom RA. Jag hade redan vid de laget min kroniska huvudvärk å hade kommit väldigt långt i de med att acceptera att jag nog skulle få leva resten av mitt liv med värk å att acceptera att jag inte skulle ta mig ut på arbetsmarknaden igen, men hon hade just fått sin dom å hade inte tagit sig till den punkten ännu å behövde nån att få prata av sig med nån som visste hur de kändes att leva med ständig värk, å kan jag bara så hjälper jag gärna till såna gånger så jag gav henne mina telefonnummer både hem å till mobilen så att hon skulle kunna kontakta mig dag som natt å ventilera ut sin frustration.

Ingen av oss visste då att vi skulle bli så nära vänner å att vi skulle ha så stor betydelse i varandras liv som vi har idag de blev lite av en överraskning för oss båda tror jag för efter vi pratat mycke över telefoner å nätet så hade jag bestämt mig för att flytta ner till Skellefteå för att kunna få bättre sjukvård än den jag hade för ville komma mig till neurologer i Umeå för att se om de fanns nåt mer dom kunde göra för mig för att livet skulle bli lite drägligare, men tyvärr finns de inte mycke dom kan göra för mig annat än att smärtlindra min värk.

Jag hade bott här nere ungefär 1år innan vi väl kom oss för att träffas å ta en fika tillsammans :) mycke till varför de tog sån tid var pga att vi båda var oroliga att om vi träffades å de inte skulle klicka lika bra som de gjort över telefonen så kanske vi skulle tappa den nära kontakt vi hade, men vi insåg båda väldigt snabbt att så var inte fallet för vi klickade ännu bättre "in real life" så att säga å vi bestämde att den här vänskapen var nåt vi skulle kunna bygga på å få en unik å kär vänskap som skulle stärka oss båda rejält mycke, vi skulle bli varandras STORA stöd i livet å de har de blivit oxå för efter de mötet så har de följt åtskilliga möten :)

Min ängel kallar jag henne för hon är verkligen en ängel ända skillnaden är att hon inte har vingar. Vi gör allt tillsammans varje månad när vi får lön åker vi in till stan å tar en fika tillsammans de är de vi kallar våran egna EGO tid å sen vi träffades har vi inte missat en enda sån gång inte ens när jag legat på sjukhus har vi missat den då har hon kommit dit å så har vi gått ner å fikat i deras cafeteria i stället allt för att hålla kvar den stunden.......de finns inte nån som ställer upp så som hon gör kan jag med all säkerhet säga för när jag ligger inlagd kommer hon dit varje dag hur ont hon än har själv så tar hon sig ändå tid för att hälsa på mig å gör allt för att få mig att le, de om nåt kallar jag ÄKTA VÄNSKAP :love:

När jag flyttade från mitt ex så fanns hon där....hon hjälpte maig att bära, slita, dra å packa upp allt i min nya lägenhet trots att hon skulle få sota för de i flera dagar så slet hon med mig i 6dagar å körd saker å gjorde fint på mitt nya ställe.....för att tro att mitt ex skulle lyta ett finger för att hjälpa mig med flytten var att tro alldelens för gott om han han söp i 7 dagar istället.
Just de med allt drickande å den psykiska misshandeln var orsaken till min flytt.

Bandet vi har jag å min ängel blir bara starkare å starkare med åren å utan henne skulle jag aldrig orka för hur ont hon än har så har hon alltid ett leende till övers för mig eller några tröstande ord när jag är ledsen.....när en nära vän till mig gick bort satt hon med mig genom hela begravningen. När min mormor dog fanns hon vid min sida så även när min styvfar gick bort i cancer för 2,5år sen, för hade jag inte haft henne genom de hade jag inte klarat av de.
Vårat band är så starkt att jag kan rent känna om hon har en dålig dag långt innan hon själv säger de.....för de känns som om nån sparkat mig i ryggen en sån gång å då vet jag att idag behöver min ängel mig extra mycke.....å utan henne känner jag mig halv som om de är nåt som fattas mig.







Såna här vackra buketter brukar de komma med blombud mellan varven så underbar är hon å med dom vackra buketterna kommer de oxå ett kort med några väl valda å vackra ord.
De finns egentligen inte ord som räcker till för att beskriva hur glad man blir av att få en sån överraskning de värmer så gott i ens hjärta ♥ såna gånger, man känner sig så himla uppskattad å älskad å man önskar att buketten skulle kunna stå i en evighet utan att vissna.

DE är just såna saker som min ängel gör hon får en att känna sig omtyckt, älskad, trygg att man har ett värde helt enkelt å de är just de jag menar med att ÄNGLAR finns ibland oss ända skillnaden är att dom har inte vingar å vi brukar kalla dom VÄNNER istället å bättre vän än min ängel får man leta efter å hittar de inte ändå.....för jag tror att en sån vän hittar man bara en gång under sin livstid om ens de så en sån vän är unik på alla sätt å vis å min ängel är just de UNIK.

Så till alla er sök till ni finner just den unika vännen för dom växer inte på träd å dom behöver behöver omvårdnad för att leva länge å ju mer omvårdnad dom får desto lyckligare bli man själv, tänk på de nästa gång ni hittar en vän som ni skulle kunna gå genom eld för.







TACK MIN ÄLSKADE ÄNGEL FÖR ATT DU FINNS VID MIN SIDA Å FÖR ATT DU ÄLSKAR MIG EXAKT SOM JAG ÄR BÅDE MINA BRA SIDOR Å MINA DÅLIGA SIDOR FÖR INGEN ÄR PERFEKT ALLA HAR VI VÅRA SMÅ FEL Å SKAVANKER. ;)

♥ I LOVE YOU UNTIL THE DAY I DIE ♥
♥ FOREVER AND EVER ♥


Kommentarer

Comment Back Graphic #5

Comment Back | Forward this Picture

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin
Mitt Liv Med Värk -

Min älskade ÄNGEL!



♥ Detta är min älskade ÄNGEL som betyder allt för mig. ♥

De hela startade för ungefär 10år sedan när jag bodde i Jokkmokk ännu å inte hade tänkt på att flytta ner i de läget, de började med att hjärtat mitt sökte kontakt med mig över nätet via vilda webben å lunarstorm å ville prata med nån som levde med värk dygnet runt för hon hade då just fått sin dom RA. Jag hade redan vid de laget min kroniska huvudvärk å hade kommit väldigt långt i de med att acceptera att jag nog skulle få leva resten av mitt liv med värk å att acceptera att jag inte skulle ta mig ut på arbetsmarknaden igen, men hon hade just fått sin dom å hade inte tagit sig till den punkten ännu å behövde nån att få prata av sig med nån som visste hur de kändes att leva med ständig värk, å kan jag bara så hjälper jag gärna till såna gånger så jag gav henne mina telefonnummer både hem å till mobilen så att hon skulle kunna kontakta mig dag som natt å ventilera ut sin frustration.

Ingen av oss visste då att vi skulle bli så nära vänner å att vi skulle ha så stor betydelse i varandras liv som vi har idag de blev lite av en överraskning för oss båda tror jag för efter vi pratat mycke över telefoner å nätet så hade jag bestämt mig för att flytta ner till Skellefteå för att kunna få bättre sjukvård än den jag hade för ville komma mig till neurologer i Umeå för att se om de fanns nåt mer dom kunde göra för mig för att livet skulle bli lite drägligare, men tyvärr finns de inte mycke dom kan göra för mig annat än att smärtlindra min värk.

Jag hade bott här nere ungefär 1år innan vi väl kom oss för att träffas å ta en fika tillsammans :) mycke till varför de tog sån tid var pga att vi båda var oroliga att om vi träffades å de inte skulle klicka lika bra som de gjort över telefonen så kanske vi skulle tappa den nära kontakt vi hade, men vi insåg båda väldigt snabbt att så var inte fallet för vi klickade ännu bättre "in real life" så att säga å vi bestämde att den här vänskapen var nåt vi skulle kunna bygga på å få en unik å kär vänskap som skulle stärka oss båda rejält mycke, vi skulle bli varandras STORA stöd i livet å de har de blivit oxå för efter de mötet så har de följt åtskilliga möten :)

Min ängel kallar jag henne för hon är verkligen en ängel ända skillnaden är att hon inte har vingar. Vi gör allt tillsammans varje månad när vi får lön åker vi in till stan å tar en fika tillsammans de är de vi kallar våran egna EGO tid å sen vi träffades har vi inte missat en enda sån gång inte ens när jag legat på sjukhus har vi missat den då har hon kommit dit å så har vi gått ner å fikat i deras cafeteria i stället allt för att hålla kvar den stunden.......de finns inte nån som ställer upp så som hon gör kan jag med all säkerhet säga för när jag ligger inlagd kommer hon dit varje dag hur ont hon än har själv så tar hon sig ändå tid för att hälsa på mig å gör allt för att få mig att le, de om nåt kallar jag ÄKTA VÄNSKAP :love:

När jag flyttade från mitt ex så fanns hon där....hon hjälpte maig att bära, slita, dra å packa upp allt i min nya lägenhet trots att hon skulle få sota för de i flera dagar så slet hon med mig i 6dagar å körd saker å gjorde fint på mitt nya ställe.....för att tro att mitt ex skulle lyta ett finger för att hjälpa mig med flytten var att tro alldelens för gott om han han söp i 7 dagar istället.
Just de med allt drickande å den psykiska misshandeln var orsaken till min flytt.

Bandet vi har jag å min ängel blir bara starkare å starkare med åren å utan henne skulle jag aldrig orka för hur ont hon än har så har hon alltid ett leende till övers för mig eller några tröstande ord när jag är ledsen.....när en nära vän till mig gick bort satt hon med mig genom hela begravningen. När min mormor dog fanns hon vid min sida så även när min styvfar gick bort i cancer för 2,5år sen, för hade jag inte haft henne genom de hade jag inte klarat av de.
Vårat band är så starkt att jag kan rent känna om hon har en dålig dag långt innan hon själv säger de.....för de känns som om nån sparkat mig i ryggen en sån gång å då vet jag att idag behöver min ängel mig extra mycke.....å utan henne känner jag mig halv som om de är nåt som fattas mig.







Såna här vackra buketter brukar de komma med blombud mellan varven så underbar är hon å med dom vackra buketterna kommer de oxå ett kort med några väl valda å vackra ord.
De finns egentligen inte ord som räcker till för att beskriva hur glad man blir av att få en sån överraskning de värmer så gott i ens hjärta ♥ såna gånger, man känner sig så himla uppskattad å älskad å man önskar att buketten skulle kunna stå i en evighet utan att vissna.

DE är just såna saker som min ängel gör hon får en att känna sig omtyckt, älskad, trygg att man har ett värde helt enkelt å de är just de jag menar med att ÄNGLAR finns ibland oss ända skillnaden är att dom har inte vingar å vi brukar kalla dom VÄNNER istället å bättre vän än min ängel får man leta efter å hittar de inte ändå.....för jag tror att en sån vän hittar man bara en gång under sin livstid om ens de så en sån vän är unik på alla sätt å vis å min ängel är just de UNIK.

Så till alla er sök till ni finner just den unika vännen för dom växer inte på träd å dom behöver behöver omvårdnad för att leva länge å ju mer omvårdnad dom får desto lyckligare bli man själv, tänk på de nästa gång ni hittar en vän som ni skulle kunna gå genom eld för.







TACK MIN ÄLSKADE ÄNGEL FÖR ATT DU FINNS VID MIN SIDA Å FÖR ATT DU ÄLSKAR MIG EXAKT SOM JAG ÄR BÅDE MINA BRA SIDOR Å MINA DÅLIGA SIDOR FÖR INGEN ÄR PERFEKT ALLA HAR VI VÅRA SMÅ FEL Å SKAVANKER. ;)

♥ I LOVE YOU UNTIL THE DAY I DIE ♥
♥ FOREVER AND EVER ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: ELLEN NILSSON