Ny vecka ny dag nya tag....

Så har en nydag börjat å en ny vecka med den å nya tag krävs för att få lite reda å ordning här hemme ;) fast så illa är de ju inte tänkte mest på mina stackars fönster som behöver sig en omgång så man inte lever i dimmornas värld reten av hösten utan kan se höstens alla vackra färger utan problem.

Fast måste medge att nu har jag nog inte nå val nå mera nu är de sockar på som gäller, för alla som inte hänger med nu ska jag förklara de hela varje vår så fort de börjar bli bar backe ute så åker sockarna av å förblir av tills de inte går att vara utan nå mera utan att fötterna blir stela av köld eller blåa av köld å nu ligger jag verkligen å väger på gränsen så nu måste jag hur trist de än är ta på mig dom ;) vill verkligen inte men känner att tårna blir lätt frostbitna på morgonen när jag tar ut hundarna så tråkigt eller inte så åker dom på från å med IDAG.

Imorse steg jag upp före tuppen tror jag bestämt kunde inte sova efter klockan sex så när jag vridit å vänt mig som en annan duracell kanin så gav jag upp å hoppade in i duschen för ett bryskt uppvaknande......jag hatar nämligen att duscha på morgonen för är så himla frusen då att de är gruvensamt att kliva in i den då, men i morse trotsade jag de å hoppade in å HEJ :bigeyes: bara vad pigg man blev då, så har varit uppe å plockat lite här hemma å varit på prommis med hundarna för även om jag fryser så gör då inte dom de så bara klä sig å gå iväg.
Samtidigt är de skönt när man väl kommit sig ut å gått turen då mår man gott i både kropp å själ.

Sen när jag kom hem petade jag i mig en panna java för att riktigt få upp korkgluggarna (ögonen) men myten att man blir pigg av kaffe den stämmer då absolut inte för skulle kunna dricka kaffe tre på natten utan att de gjorde mig nåt för får jag väl sova så sover jag vare sig jag druckit kaffe eller inte de kan jag då garantera så att de är uppiggande tvivlar jag starkt på mer ett försäljningsknep från kaffe företagen eller :question:

Men de mest chockande idag är nog att jag faktiskt inte har allt för blodigt ont i skallen "PEPPAR, PEPPAR TA I TRÄ"(å så tog jag mig på skallen) så nu väntar jag på att min gumma (ängeln min) ska komma å hämta upp mig så ska jag följa henne på stan å hitta nå snygga gardiner till hennes nyrenoverade tv-rum.....för de är renoverat från golv till tak med ny tv å ny soffa å nu ska de bli nya gardiner, filt till mys i soffan, lyktor i fönstren å på bordet förståss å nya snygga kuddar från indiska kommer bli så snyggt så i hennes tv-rum de är rent så man själv skulle vilja ha de ;p så snyggt blev de, men de bästa jag får njuta av de nya tv-rummet snart för min gumma å hennes man ska resa bort några dagar så då ska jag vara där å ta hand om barnen gissa om jag ska njuta skulle tro de :)

Nää nu kommer snart min gumma å hämtar mig så de är bäst att dra på sig sockarna å stoppa in Eldivo (Aya) min Chihuahua i buren så hon får följa med för hon är alltid med vart än jag far för hon ÄLSKAR att åka bil å hon ÄLSKA sin MOSTER Nettan så de är nåt hon njuter av i fulla drag att få vara i centrum för all uppmärksamhet ;) så ha de gott alla så kanske vi rent höres ikväll om min fantasi å skrivlust finns där då.

KRAM TILL ER FRÅN LILLA MIG :love:



Kommentarer

Comment Back Graphic #5

Comment Back | Forward this Picture

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin
Mitt Liv Med Värk -

Ny vecka ny dag nya tag....

Så har en nydag börjat å en ny vecka med den å nya tag krävs för att få lite reda å ordning här hemme ;) fast så illa är de ju inte tänkte mest på mina stackars fönster som behöver sig en omgång så man inte lever i dimmornas värld reten av hösten utan kan se höstens alla vackra färger utan problem.

Fast måste medge att nu har jag nog inte nå val nå mera nu är de sockar på som gäller, för alla som inte hänger med nu ska jag förklara de hela varje vår så fort de börjar bli bar backe ute så åker sockarna av å förblir av tills de inte går att vara utan nå mera utan att fötterna blir stela av köld eller blåa av köld å nu ligger jag verkligen å väger på gränsen så nu måste jag hur trist de än är ta på mig dom ;) vill verkligen inte men känner att tårna blir lätt frostbitna på morgonen när jag tar ut hundarna så tråkigt eller inte så åker dom på från å med IDAG.

Imorse steg jag upp före tuppen tror jag bestämt kunde inte sova efter klockan sex så när jag vridit å vänt mig som en annan duracell kanin så gav jag upp å hoppade in i duschen för ett bryskt uppvaknande......jag hatar nämligen att duscha på morgonen för är så himla frusen då att de är gruvensamt att kliva in i den då, men i morse trotsade jag de å hoppade in å HEJ :bigeyes: bara vad pigg man blev då, så har varit uppe å plockat lite här hemma å varit på prommis med hundarna för även om jag fryser så gör då inte dom de så bara klä sig å gå iväg.
Samtidigt är de skönt när man väl kommit sig ut å gått turen då mår man gott i både kropp å själ.

Sen när jag kom hem petade jag i mig en panna java för att riktigt få upp korkgluggarna (ögonen) men myten att man blir pigg av kaffe den stämmer då absolut inte för skulle kunna dricka kaffe tre på natten utan att de gjorde mig nåt för får jag väl sova så sover jag vare sig jag druckit kaffe eller inte de kan jag då garantera så att de är uppiggande tvivlar jag starkt på mer ett försäljningsknep från kaffe företagen eller :question:

Men de mest chockande idag är nog att jag faktiskt inte har allt för blodigt ont i skallen "PEPPAR, PEPPAR TA I TRÄ"(å så tog jag mig på skallen) så nu väntar jag på att min gumma (ängeln min) ska komma å hämta upp mig så ska jag följa henne på stan å hitta nå snygga gardiner till hennes nyrenoverade tv-rum.....för de är renoverat från golv till tak med ny tv å ny soffa å nu ska de bli nya gardiner, filt till mys i soffan, lyktor i fönstren å på bordet förståss å nya snygga kuddar från indiska kommer bli så snyggt så i hennes tv-rum de är rent så man själv skulle vilja ha de ;p så snyggt blev de, men de bästa jag får njuta av de nya tv-rummet snart för min gumma å hennes man ska resa bort några dagar så då ska jag vara där å ta hand om barnen gissa om jag ska njuta skulle tro de :)

Nää nu kommer snart min gumma å hämtar mig så de är bäst att dra på sig sockarna å stoppa in Eldivo (Aya) min Chihuahua i buren så hon får följa med för hon är alltid med vart än jag far för hon ÄLSKAR att åka bil å hon ÄLSKA sin MOSTER Nettan så de är nåt hon njuter av i fulla drag att få vara i centrum för all uppmärksamhet ;) så ha de gott alla så kanske vi rent höres ikväll om min fantasi å skrivlust finns där då.

KRAM TILL ER FRÅN LILLA MIG :love:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: ELLEN NILSSON