Onsdag å jag börjar räta på mig lite :S


~♥~♥~♥~
Så var halva veckan avklarad snart :) då återstår bara andra halvan sen är de ljuv ledighet som väntar på er alla som jobbar å sliter så som min son tex han jobbar som faan just nu, men han är väldigt omtyckt på sitt jobb så de verkar väldigt lovande måste jag säga.
~♥~♥~♥~
Idag blir de en lugn dag här känner jag för jag å huvudet är långt i från överens men bättre än i går i alla fall så de är ett stort plus....när man går hemma med värk som jag gör så är man sig att uppskatta dom små sakerna i livet som att kunna sitta upp utan att skallen exploderar sånt som endel andra inte alla tar för givet att kunna göra sånt är inte givet för mig numera.
Många tror att bara för att de inte syns utanpå att man är sjuk så kan man inte vara de??????? Hallå vilken planet kommer såna ifrån inte från min i alla fall....jag menar bara för att jag är sjuk dygnet runt å svårt sjuk mellan varven å ligger inlagd för att inte dö för de kan man göra av min sjukdom har jag fått veta å bara för att jag inte ser sjuk ut betyder de inte att jag inte är de.
~♥~♥~♥~
Jag tycker att bara för att jag är de behöver jag inte se ut sjuk de är de sista jag vill utan vill se glad pigg å alert ut för omgivningen....dom som känner mig väl vet exakt när jag är dålig å mår sämre än vanligt å de är de enda som betyder nåt för mig.....men vad jag skulle vilja säga till omgivningen å dom som kritiserar en för att man inte SER sjuk ut är att......:mad:
~♥~♥~♥~
DÖM INTE EN MÄNNISKA PÅ GRUND AV DERAS UTSEENDE UTAN LÄR KÄNNA MÄNNISKAN FÖRST Å FÖRSÖK LÄRA DIG VAD DEN SJUKDOM DOM HAR STÄLLER TILL MED Å HUR MYCKE BIVERKNINGAR DEN HAR, NÄR DE ÄR GJORT SÅ FÅR NI DÖMMA BÄST NI VILL MEN SÅ VIDA NI INTE VARIT I DEN PERSONENS SITUATION SÅ VET NI INTE VAD NI PRATAR OM DE LOVAR JAG ER.
~♥~♥~♥~
Jag är en väldigt positiv människa av mig å försöker hålla humöret uppe för de mesta visst en del dagar är de svårt om värken är väldigt jobbig.....min värk ligger strax under migrän nivå hela tiden å vissa dagar långt över men har lärt mig leva med de å vant mig vid de hela men vill att folk ska förstå de hela bättre......nu tänker en del hur vet du vad en som har migrän känner??? Jo de vet jag för innan jag hade mina hjärnhinneinflammationer (meningit) led jag av SVÅR migrän som upphörde helt efter att jag haft min tredje meningit å gick då över till att bli kronisk huvudvärk istället.
Så numera har jag vant mig vilket tog ungefär tre år att göra men de gick å jag är glad att leva även fast skallen värker å jag tar tillvara på varenda dag även om vissa dagar innebär sängläge å sjukhusläge men de är smällar man får ta.
~♥~♥~♥~
Sen måste jag säga som Häxan min sagt att folk säger "å lyckliga du som får gå hemma hela dagarna å bara slappa" Visst jag får gå hemma hela dagarna men slappar är inte direkt vad man gör då å jag skulle byta allt detta mot att få jobba igen för man blir lätt isolerad man tappar de sociala närverket fort när man går hemma de som alla andra som jobbar tar för givet....de är för mig inte givet utan de får man jobba hårt för att ha kvar......å många av mina vänner som är mitt sociala nätverk idag går oxå hemma med kronisk värk å diverse sjukdomar.....värför har jag då valt dessa som mina vänner???....jo för dom dömmer mig inte dom älskar mig exakt som jag är å dom kan till viss mån sätta sig in i min situation likt jag kan göra med dom MEN framför allt dom blir inte sura även om jag avbokar ett möte med dom i sista sekunden för att skallen inte klarar av de.
Dom har förståelse en sån gång å är medveten om att de kan sluta så lika väl som jag vet att ett bestämt möte med dom kan avbokas pga att dom inte orkar helt enkelt pga sin värk.
~♥~♥~♥~
SÅ SNÄLLA DÖM INTE ALLT DU SER Å TRO INTE ALLT DU HÖR UTAN TA REDA PÅ FAKTA
ISTÄLLET DE VINNER BÅDE DU Å DEN DU TÄNKTE DÖMMA PÅ GLÖM INTE DE.
~♥~♥~♥~
Nää nu ska jag ta å fortsätta ta de lugnt här hemma å slappa men vi hörs senare med lite mer klotter å kladd om inte annat så dyker de nog upp en nattblogg så vida inte skallen slår ut mig.
~♥~♥~♥~
VAR RÄDDA OM VARANDRA Å TA VARA PÅ VARENDA SEKUND NI HAR AV LIVET.
~♥~♥~♥~

Kommentarer

Comment Back Graphic #5

Comment Back | Forward this Picture

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin
Mitt Liv Med Värk -

Onsdag å jag börjar räta på mig lite :S


~♥~♥~♥~
Så var halva veckan avklarad snart :) då återstår bara andra halvan sen är de ljuv ledighet som väntar på er alla som jobbar å sliter så som min son tex han jobbar som faan just nu, men han är väldigt omtyckt på sitt jobb så de verkar väldigt lovande måste jag säga.
~♥~♥~♥~
Idag blir de en lugn dag här känner jag för jag å huvudet är långt i från överens men bättre än i går i alla fall så de är ett stort plus....när man går hemma med värk som jag gör så är man sig att uppskatta dom små sakerna i livet som att kunna sitta upp utan att skallen exploderar sånt som endel andra inte alla tar för givet att kunna göra sånt är inte givet för mig numera.
Många tror att bara för att de inte syns utanpå att man är sjuk så kan man inte vara de??????? Hallå vilken planet kommer såna ifrån inte från min i alla fall....jag menar bara för att jag är sjuk dygnet runt å svårt sjuk mellan varven å ligger inlagd för att inte dö för de kan man göra av min sjukdom har jag fått veta å bara för att jag inte ser sjuk ut betyder de inte att jag inte är de.
~♥~♥~♥~
Jag tycker att bara för att jag är de behöver jag inte se ut sjuk de är de sista jag vill utan vill se glad pigg å alert ut för omgivningen....dom som känner mig väl vet exakt när jag är dålig å mår sämre än vanligt å de är de enda som betyder nåt för mig.....men vad jag skulle vilja säga till omgivningen å dom som kritiserar en för att man inte SER sjuk ut är att......:mad:
~♥~♥~♥~
DÖM INTE EN MÄNNISKA PÅ GRUND AV DERAS UTSEENDE UTAN LÄR KÄNNA MÄNNISKAN FÖRST Å FÖRSÖK LÄRA DIG VAD DEN SJUKDOM DOM HAR STÄLLER TILL MED Å HUR MYCKE BIVERKNINGAR DEN HAR, NÄR DE ÄR GJORT SÅ FÅR NI DÖMMA BÄST NI VILL MEN SÅ VIDA NI INTE VARIT I DEN PERSONENS SITUATION SÅ VET NI INTE VAD NI PRATAR OM DE LOVAR JAG ER.
~♥~♥~♥~
Jag är en väldigt positiv människa av mig å försöker hålla humöret uppe för de mesta visst en del dagar är de svårt om värken är väldigt jobbig.....min värk ligger strax under migrän nivå hela tiden å vissa dagar långt över men har lärt mig leva med de å vant mig vid de hela men vill att folk ska förstå de hela bättre......nu tänker en del hur vet du vad en som har migrän känner??? Jo de vet jag för innan jag hade mina hjärnhinneinflammationer (meningit) led jag av SVÅR migrän som upphörde helt efter att jag haft min tredje meningit å gick då över till att bli kronisk huvudvärk istället.
Så numera har jag vant mig vilket tog ungefär tre år att göra men de gick å jag är glad att leva även fast skallen värker å jag tar tillvara på varenda dag även om vissa dagar innebär sängläge å sjukhusläge men de är smällar man får ta.
~♥~♥~♥~
Sen måste jag säga som Häxan min sagt att folk säger "å lyckliga du som får gå hemma hela dagarna å bara slappa" Visst jag får gå hemma hela dagarna men slappar är inte direkt vad man gör då å jag skulle byta allt detta mot att få jobba igen för man blir lätt isolerad man tappar de sociala närverket fort när man går hemma de som alla andra som jobbar tar för givet....de är för mig inte givet utan de får man jobba hårt för att ha kvar......å många av mina vänner som är mitt sociala nätverk idag går oxå hemma med kronisk värk å diverse sjukdomar.....värför har jag då valt dessa som mina vänner???....jo för dom dömmer mig inte dom älskar mig exakt som jag är å dom kan till viss mån sätta sig in i min situation likt jag kan göra med dom MEN framför allt dom blir inte sura även om jag avbokar ett möte med dom i sista sekunden för att skallen inte klarar av de.
Dom har förståelse en sån gång å är medveten om att de kan sluta så lika väl som jag vet att ett bestämt möte med dom kan avbokas pga att dom inte orkar helt enkelt pga sin värk.
~♥~♥~♥~
SÅ SNÄLLA DÖM INTE ALLT DU SER Å TRO INTE ALLT DU HÖR UTAN TA REDA PÅ FAKTA
ISTÄLLET DE VINNER BÅDE DU Å DEN DU TÄNKTE DÖMMA PÅ GLÖM INTE DE.
~♥~♥~♥~
Nää nu ska jag ta å fortsätta ta de lugnt här hemma å slappa men vi hörs senare med lite mer klotter å kladd om inte annat så dyker de nog upp en nattblogg så vida inte skallen slår ut mig.
~♥~♥~♥~
VAR RÄDDA OM VARANDRA Å TA VARA PÅ VARENDA SEKUND NI HAR AV LIVET.
~♥~♥~♥~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: ELLEN NILSSON